Dolce & Gabbana noemen jurk naar hertogin Kate

De hertogin van Cambridge hoeft maar ergens in een jurk te verschijnen en het model is meteen uitverkocht. Tijd voor een...

De hertogin van Cambridge hoeft maar ergens in een jurk te verschijnen en het model is meteen uitverkocht. Tijd voor een marketingstuntje, dachten Dolce & Gabbana.

Kate droeg vorig jaar in Canada een groene D&G van crêpe georgette in een model dat een beetje aan de 1940’s doet denken, qua pofmouwtjes en strikje.

Die was al speciaal voor haar gemaakt, op het origineel dat een geborduurd horloge dat ze er niet op wilde hebben, omdat royals niet graag de indruk maken zich met tijd bezit te houden en die applicatie wel erg opvallend was.

Slimme naam

© Chris Jackson / Getty Images

Diezelfde jurk is, wegens verkoopcijfers die blijkbaar smaken naar meer, opnieuw in de collectie opgenomen, nu onder de naam The Middleton. Wat onjuist is (want Kate heet al sinds 2011 geen Middleton meer), maar wel een slimme manier van associëren is, want reclame maken met haar échte titel mag ook weer niet.

Stijlicoon

© Chris Jackson / Getty Images

Kate’s invloed op het modebeeld is al sinds 2008 sterk merkbaar, ze heeft in haar eentje het Nieuwe Netjes in de markt gezet. Sinds 2014 maakt ze deel uit van de International Best Dressed List Hall of Fame. Het ‘Kate Middleton Effect’ legt de Britse mode-industrie geen windeieren. De omzet die haar voorkeur voor Britse ontwerpers oplevert wordt geschat op 1,1 miljard euro. De uitstraling van haar zoontje prins George is 2,7 miljard euro waard, die van haar dochter  prinses Charlotte 3,6 miljard euro, volgens Brand Finances.

Lees ook: 

Openingsbeeld © Chris Jackson / Getty Images

Laatste nieuws