Delta betaalt familie 11 duizend dollar om stoelen in vliegtuig op te geven

Wat zou jij doen als je werd gevraagd om je vlucht vrijwillig om te laten zetten omdat hij overboekt is? Je eerste...

Wat zou jij doen als je werd gevraagd om je vlucht vrijwillig om te laten zetten omdat hij overboekt is? Je eerste ingeving zou waarschijnlijk ‘absoluut niet!’ zijn, maar na het lezen van dit verhaal denk je daar misschien anders over. Forbes-redacteur Laura Begley Bloom besloot haar stoelen namelijk op te geven, en kreeg van Delta Airlines voor 11 duizend dollar aan cadeaubonnen voor het ongemak. 
 
Dat was echter niet zonder onderhandeling, vertelt ze in haar artikel in Forbes. Zij en haar man hebben alles gedaan om het maximale eruit te halen. Ze voegt toe dat zij en haar familie, inclusief haar dochter van 4 jaar oud, al twee dagen op het vliegveld spendeerden, wachtende op vertraagde en herplande vluchten. “Passagiers schreeuwden tegen het personeel en tegen elkaar, het werd een beetje guur allemaal”, zegt ze tegen Condé Nast Traveler. De enige reden dat ze hun stoelen opgaven, was omdat er een kans was dat de vlucht helemaal niet zou opstijgen en ze hun kind niet langer in de chaotische situatie wilden hebben. Laura vertelt het blad dat ze voor American Express cadeaubonnen koos als compensatie. Voor iedereen die tips wil, raad Laura aan om altijd voor de best mogelijke compensatie te kiezen en te eisen dat je een bevestigde vlucht en plaats hebt voor een herplande trip. Geen standby en geen kans op herschikking dus. Het vliegveld verlaten met 11 duizend dollar aan cadeaubonnen lijkt ons een aardig goede deal, zelfs als je daarvoor twee dagen op het vliegveld bent geweest.
 
BRON: FORBES

LEES OOK:

Laatste nieuws