Dit kun je het beste eten op jouw leeftijd

Wist je al dat je je voedingspatroon moet aanpassen naarmate je ouder wordt? Als we de Amerikaanse diëtist Carrie Ruxton...

Lees ook

Wist je al dat je je voedingspatroon moet aanpassen naarmate je ouder wordt? Als we de Amerikaanse diëtist Carrie Ruxton mogen geloven moet je per direct het volgende eten aan je maaltijden toevoegen.

Mensen in bepaalde leeftijdsgroepen kunnen het beste bepaalde dingen eten. Maar wat zou je dan aan je voedingspatroon moeten toevoegen? Carrie geeft advies.

Eind 20

Als je tegen de 30 loopt ben je waarschijnlijk veel uren per week kwijt aan werken, maar naast werken houd je graag je sociale leven op gang. Merk je dat je snel vermoeid bent? Dan is het volgens Carrie aan te raden om meer ijzer binnen te krijgen. IJzer vind je onder andere in rood vlees en groene groenten. Denk aan biefstuk, lam, broccoli en spinazie. Het vlees kun je het best 4 à 5 keer per week eten.

Begin 30

Vrouwen die begin 30 zijn worstelen vaak met werk en/of kinderen. Daardoor schiet koken met verse producten en genoeg bewegen er wellicht bij in. Volgens Carrie is het daarom belangrijk om genoeg proteïnen binnen te krijgen, denk aan vis, eieren en kip, evenals regelmatig sporten om je zo goed mogelijk te voelen.

Eind 30

Tekenen van ouderdom begin je te zien als je eind 30 bent. Denk aan lijntjes en een slappere huid, maar ook stress. Dat tekent, tenzij je je best doet om genoeg vitamine A, B en C binnen te krijgen. Daarnaast helpt het om minstens eens per week een stukje tonijn, makreel of zalm te eten.

Lees ook:

Laatste nieuws

Zie ook