Even kennismaken met prinses Deena

Laten we even kennismaken met prinses Deena Aljuhani Abdulaziz, want die was all over Fashion Week. De prinses is een pr...

Lees ook

Laten we even kennismaken met prinses Deena Aljuhani Abdulaziz, want die was all over Fashion Week. De prinses is een prominente Saoedische fashionista royal en zo’n professioneel modeliefhebber dat Sheikha Mozah wel mag uitkijken. Deena bezoekt de shows vooral als inkoper van haar boutiques in het hogere segment: ze bezit D’NA winkels in Rihad en Doha waar alleen leden bakken vol met geld mogen uitgeven, wat toch wel het toppunt van heerlijk snobby is. “Soms ben ik de enige die een ontwerp koopt,” zegt ze. “Ik ken mijn klanten, ik weet precies wie wat wil. Soms bellen ze me helemaal vanuit Noorwegen voor een uniek stuk.”

Prinses Deena zit steevast front row

© Mireya Acierto / Getty Images © Mireya Acierto / Getty Images

Deena is de dochter van een econoom in Santa Barbara, was als tiener verslaafd aan Vogue en is tegenwoordig ook privé grootinkoper van Franse couture. In 1996 leerde ze prins Abdulaziz Bin Nasser Bin Abdulaziz Al-Saud kennen, met wie ze een jaar later trouwde en drie kinderen kreeg. Met haar korte haar en couture-look is ze nogal een opvallende Oost-West verschijning die steevast front-row zit en goed kan leven met haar groeiende bekendheid. “Het enige wat me spijt is dat vrouwen aan mijn kant van de wereld die zeker zo indrukwekkend zijn onzichtbaar blijven,” zegt ze. “Ik ben de enige die in beeld komt! Ik ben niet verlegen! Ik ben allang blij als ik dingen kan ophelderen.”

De prinses weet wat vrouwen willen

© David M. Benett / Getty Images © David M. Benett / Getty Images

Nou, vertel dan maar eens wat het geheim van je succes is. “De moslimgemeenschap is niet anders dan willekeurig welke andere gemeenschap,” zegt Abdulaziz. “Moderne moslima’s zijn zeer fashion forward. In de laatste tien jaar zijn vrouwen in het Midden-Oosten buitengewoon  modebewust geworden en hebben ze veel kennis over trends opgedaan. Het gevolg daarvan is dat luxe labels hen steeds meer tegemoet komen en speciaal ontwerpen maken voor de Midden-Oosten markt. Daarom besteed ik veel tijd aan samenwerken met ontwerpers, om hun catwalk looks geschikt te maken voor mijn cliënten. Echt, we verschillen niet van elkaar. Alle vrouwen willen er op hun best uitzien.”

Laatste nieuws

Zie ook