Fit voor een royal: Na het zien van haar bikinifoto’s besloot prinses Beatrice te gaan trainen

Tips van een pro: hoe kom én blijf je fysiek in shape in deze periode?

Door de corona zijn we meer stil gaan zitten dan ooit. Terwijl beweging juist het brein activeert en zorgt dat de stofwisseling op gang komt. Enorm belangrijk dus om te zorgen dat je regelmatig beweegt.
OneFit - fit blijven

Waar we tijdens de lockdown thuis of buiten moesten sporten, zijn de deuren van de sportschool sinds juli weer geopend.

Hoe je in shape komt en blijft in deze onzekere tijd? Malou, trainster en OneFit Presents Teacher, geeft tips om resultaat te boeken en vast te houden.

Back to the gym!

Sporten speelt een belangrijke rol in je goed voelen. Een beetje extra aandacht hiervoor is in deze periode zeker niet misplaatst. En misschien zijn er wat quarantaine kilo’s bijgekomen die je graag kwijt zou willen. Als je een lange tijd letterlijk stil hebt gezeten, is het belangrijk dat je niet overenthousiast raakt en juist rustig opbouwt. Verantwoord sporten is key. Malou raadt aan:

1. Rustig opbouwen

Sport je normaal gesproken graag en veel? Bouw rustig op, doe max. 3 workouts per week, vergeet niet te stretchen en wissel af met dagen van rust. Geen tijd of zin in die rustdagen? Kies dan voor een les Yin Yoga op je rustdag. Yin is gefocust op bindweefsel en het voorkomen van blessures. Zo’n les kan dus altijd. Ideaal met het flexibele abonnement van OneFit; je kunt bij tal van sportstudio’s en scholen boeken en dat maakt het afwisselen van diverse sporten easy.

2. Niveau

Start niet meteen op het niveau waar je geëindigd was voor de lockdown. Ook hier geldt: bouw rustig op, gebruik bijvoorbeeld lichtere gewichten, en luister naar je lichaam.

3. It's all about the balance

Kies verschillende typen workouts om blessures te voorkomen en zorg voor een goede balans tussen aanspanning en ontspanning. Wissel bijvoorbeeld iedere power workout af met een stretch sessie. Tip van Malou: met OneFit kun je twee weken van tevoren je sportlessen reserveren. Heb je gelijk die welbekende stok achter de deur. Plan de workouts zo in dat je afwisselt. Als trainster wisselt zij zelf ook af met haar lessen LouZen Yoga en LouZen Peachy Bum.

4. Je spieren

Fun fact: een spier rekken kost twee keer zoveel kracht als samentrekken. En juist door je spieren te rekken, maak je ze sterker. De kracht zit hem namelijk ook in de mobiliteit en stretch van je spiermassa, aldus Malou.

5. Is hardlopen meer jouw ding?

Zorg er dan voor dat je de juiste looptechniek onder de knie krijgt. Een schema en de juiste materialen zijn ook hier van essentieel belang om blessures te voorkomen. OneFit biedt ook hardlooptrainingen aan, waarbij je direct met anderen samen kunt lopen. Score!

6. Luister naar je lichaam

Luister altijd naar je lichaam en sla die workout over als je even geen puf hebt. Kijk of je het kunt compenseren op een ander moment, zodat je wel het regelmatige sporten vasthoudt. Digitaal een les ter afwisseling volgen is ook mogelijk via het uitgebreide aanbod van OneFit.

window._taboola = window._taboola || []; _taboola.push({ mode: 'alternating-thumbnails-a', container: 'taboola-below-article-5f69534533c61', placement: 'Below Article Thumbnails 2', target_type: 'mix' });

Laatste nieuws