Royal influencers: geen lintjes doorknippen maar sponsors binnenhalen

Ze hebben een titel, faam en een leuk startkapitaal meegekregen, maar maken geen kans om de troon te bestijgen. Déze royals zijn in de wieg gelegd voor een carrière als influencer.

Aan je familie heb je een leuke titel, een glamourous leven en een goedgevulde bankrekening overgehouden, maar aanspraak op de troon maken zul je niet meer. Het is voor deze generatie jonge royals de perfecte combinatie om het te maken als influencer.

Want ook al ben je 'achternichtje van' of 'kleindochter van' en speel je een minieme rol in de monarchie, de volgers weten je meestal wel te vinden. Deze royals hebben tienduizenden volgers en laten zich liever sponsoren op Instagram dan dat ze lintjes doorknippen.

Lady Amelia Windsor

Amelia is de jongste dochter van George Windsor, graaf van St. Andrews, en Sylvana Tomaselli. Dat maakt haar de kleindochter van de hertog van Kent en een achternichtje van de Queen.

Mel wordt gezien als 'het knapste' lid van de koninklijke familie en timmert aardig aan de weg als model en Instagram-beroemdheid. Met alle samenwerkingen, Fashion Weeks en societyfeestjes die daarbij komen kijken. Om haar royal achternaam eer aan te doen, mag de 25-jarige Amelia zich ambassadeur noemen van een hele reeks goede doelen. Maar van een niet zo prinsessen-like festivalletje, sigaretje of bikinitopje is ze ook niet vies, zo getuige haar Instagram-account.

Prinses Maria-Olympia van Griekenland

Opvallend goede looks, een groot fashionhart en én een royal achtergrond: het maakt Maria-Olympia van Griekenland een groot succes op Instagram.

Maria-Olympia is de kleindochter van het voormalige Griekse koningspaar. Ze studeerde Fashion Business & Marketing in New York en maakt goed gebruik van die opleiding door nu met een Louis Vuittonnetje aan haar arm in Parijs te poseren. Hoe dan ook, haar meer dan 224 duizend volgers op Instagram zullen de prinses geen windeieren leggen.

Lady Kitty Spencer

Van koninklijke komaf is Lady Kitty niet, maar ze mag zichzelf wel het nichtje van prins William en prins Harry noemen. Ze is namelijk de oudste dochter van Charles Spencer, de broer van prinses Diana.

Kitty werkt als model en hult zich daarvoor in romantische prinsessenjurken en high fashion. Ondanks dat ze een schatrijke vader heeft, gaf de socialite eerder al aan dat ze liever haar eigen centen wil verdienen. Naast haar modellenwerk doet ze dat met het vertegenwoordigen van Dolce & Gabbana – en aan haar meer dan een half miljoen Insta-followers houdt ze ongetwijfeld ook een zakcentje over.

Pauline Ducruet en Camille Gottlieb

De Grimaldi's en glamour gaan hand in hand, dus het is geen verrassing dat de luxeleventjes van de dochters van prinses Stéphanie goed worden bekeken op Instagram. Pauline Ducruet en Camille Gottlieb kunnen er beide wat van en hebben nagenoeg evenveel volgers (zo'n 75 duizend). Geen onderlinge concurrentie tussen de zussen dus, als ze beide op dezelfde sponsor azen…

Gravin Eloise van Oranje

Ook 'onze' Elo hoort inmiddels in het rijtje royal influencers thuis. De oudste dochter van prins Constantijn en prinses Laurentien heeft meer dan 259 duizend volgers, dus no surprise dat ze inmiddels een eigen manager heeft én een bookdeal op haar naam heeft staan. Eloise wil echter met haar social media laten zien dat ze een 'gewoon' studentenleventje leidt, dus hier zul je niet snel designertassen en fashionfeestjes voorbij zien komen.

Bron: Vogue, RTL, Instagram | Beeld: Brunopress, Instagram

Laatste nieuws