Nooit te groot: Julia Roberts verbaast met gigantische diamant

Mag het een karaatje meer zijn?

Je moet blijven verrassen wanneer je al bijna 35 jaar in de schijnwerpers staat, en Julia Roberts weet hoe. Met een forse diamant en een overschrijding van de dresscode is de actrice opnieuw het stralende middelpunt in Cannes.

Op haar eigen manier

Het is één groot filmsterrenfeest in het Zuid-Franse Cannes, waar op dit moment weer het beroemde filmfestival plaatsvindt.

Hier de rode loper bewandelen doe je niet zomaar. Echte Hollywood-glamour wordt meer gewaardeerd dan creativiteit, en dus geldt er nog altijd een klassieke dresscode: heren in smoking, dames in avondjapon en hoge hakken. Dat ze lak heeft aan die voorschriften, liet Julia Roberts eerder al merken. De Pretty Woman-ster onthulde in 2016 dat ze de rode loper van Cannes op blote voeten had bewandeld door de zoom van haar lange Armani-japon op te tillen. Dit jaar breekt Roberts met de regels door in jumpsuit te verschijnen. Moet ook gewoon kunnen anno 2022, toch?

Julia Roberts bij de screening van ‘Armageddon Time’ op het filmfestival van Cannes in een jumpsuit van Louis Vuitton. Beeld: BrunoPress

100-karaat diamant

Waar ons oog echter meteen opviel – eksters dat we zijn – was de weinig bescheiden diamant die de filmster om haar nek droeg. Volgens de Amerikaanse Vogue gaat het om een 100-karaat gele diamant aan een ketting van Chopard, de belangrijke sponsor van het filmfestival.

Beeld: BrunoPress

Het prachtexemplaar wordt wel vergeleken met de zeldzame Tiffany’s diamant die slechts door een handjevol dames in de geschiedenis is gedragen, waaronder Audrey Hepburn, Lady Gaga en Beyoncé. Maar laat het Julia niet horen – die is namelijk trots ambassadrice van Chopard.

Bling battle

Concurrentie had de giga-diamant van Julia Roberts wel, want ook Anne Hathaway koos niet het kleinste steentje uit voor de première van Armageddon Time in Cannes.

Anne Hathaway bij de première van Armageddon Time tijdens het festival van Cannes. Beeld: BrunoPress

Op Instagram liet het Italiaanse luxe modehuis BVLGARI weten dat Anne Hathaway hier de nieuwe Mediterranean Reverie ketting debuteert, met een 107,15-karaat blauwe saffier als echte eyecatcher. Anne is de kersverse ambassadrice van de nieuwe High Jewellery-collectie die binnenkort uitkomt. En wat is nu een betere start van je campagne dan een heuse bling battle op de rode loper van Cannes?

Bron: Vogue Us, Daily Mail | Beeld: BrunoPress

Laatste nieuws