Bronnen: Meghan maakt doorstart met lifestyle-blog

Er doen Tig geruchten de ronde...

Meghan Markle gaf haar lifestyleblog, The Tig, op toen ze in 2017 steeds uitgebreider in de spotlights kwam te staan als vriendin-van. Maar nu zij en Harry verkast zijn naar Montecito en ze hun koninklijke klusjes vaarwel hebben gezegd, moet er toch geld in het laatje binnenkomen.

The Tig

Zoveel celebs hebben anno nu hun eigen lifestyle-platform – met meer of mindere mate van succes. Zo mag Gwyneth Paltrow met haar Goop een miljoenenbedrijf te pakken hebben, de soms wat…questionable adviezen (over het stomen van je vagijn, bijvoorbeeld) en bijzondere producten (kaarsen met de geur van Gwyneths vagijn, bijvoorbeeld) komen de actrice en lifestyle-guru regelmatig op kritiek te staan.

Voordat Meghan bekend werd als aanstaande van prins Harry, klom zij ook regelmatig in de pen voor haar eigen project: The Tig. Een blog over lifestyle, culi, fashion, travel, powervrouwen en meer zo van die zaken die we nog altijd met de Duchess associëren. Maar in april 2017 verscheen daar een afscheidsbrief van Meghan – een beslissing die volgens goed ingewijde auteurs Omid Scobie en Carolyn Durand te maken had met de wervelstorm van media-aandacht voor de actrice.

In het boek Finding Freedom, waar Meghan toch wel een redelijke vinger in de pap had gehad, leggen Scobie en Durand het uit. “Het was niet dat haar blog zoveel kritiek kreeg. Maar hij werd steeds ingezet om onwaarheden en speculaties over haar persoonlijke leven met de prins aan te wakkeren.” Wanneer Meghan bijvoorbeeld een recept voor haar favoriete groene smoothie deelde, dan gingen tabloids daarmee aan de haal: “Zou dit het dieet zijn waar ze Harry op heeft gezet?”, valt er te lezen.

Comeback

Maar nu gaan er dus volop geruchten dat de hertogin haar blog mogelijk nieuw leven inblaast. Tabloidkrantje The Mirror wist eerder deze maand te melden dat er papieren bij het Trademark and Patent Office van de Verenigde Staten. Hieruit zou blijken dat de blog na een eventuele doorstart tips zou kunnen bieden op het gebied van eten, reizen, mode, kunst, design, bewust leven en wellness. Klinkt niet gek!

De Amerikaanse Marie Claire heeft bovendien al een marketingexpert in de arm genomen, die de mogelijke terugkeer ook financieel weet te duiden. “Door haar expertise en persoonlijke brand in te zetten, en hoogwaardige content te creëren, kan The Tig een waardevol bezit zijn voor Meghan en een centrale rol hebben in haar branding-strategie als geheel”, vertelt David Olusegun. Hij somt op dat Meg bijvoorbeeld betaald zou kunnen krijgen door sponsoren om hen op haar site uit te lichten. Ook ziet hij wel een carrière voor Meghan als coach: “Ze zou premium content kunnen aanbieden zoals e-books, cursussen, of coaching-diensten die passen bij haar publiek.”

Spaarpotje

En wat levert dat dan op? Oluvesun weet te melden dat de originele run van The Tig de actrice zo’n tachtigduizend dollar per jaar opleverde. “Maar met de strategieën die ik noemde, zou dat nog veel meer kunnen zijn”, voegt hij hieraan toe.

We hoeven natuurlijk alleen maar naar Goop te kijken om te weten dat er goed geld zit in een lifestyle-blog. Zo zou het project van Paltrow ruwweg tweehonderd miljoen dollar waard zijn. Nu nog hopen dat Meghan niet óók de wereld wil zien van geurkaarsen à la Gwyneth…

Bron: Marie Claire Australia, Marie Claire US, The Mirror | Beeld: NL Beeld / BrunoPress

Laatste nieuws