Glamour met een knipoog

Meghan Markle komt met groot nieuws: 'Zó lang geheim gehouden!'

Al tijdenlang gonst het van de geruchten over alle grote projecten van hertogin Meghan, maar een echte harde aankondiging ontbrak – tot nu. Bovendien is er bij de aankondiging een bijzondere rol weggelegd voor dochtertje Lilibet. Schattig!

Meghan Markle deelt groot nieuws over haar nieuwe merk 'As Ever'. – Foto van hertogin Meghan en prins Harry hand in hand bij de Invictus Games in Vancouver, februari 2025.

"Hij neemt op", horen we prins Harry zeggen, terwijl hij de camera aan hertogin Meghan geeft. Megs neemt namelijk een video op met een héél goede reden: de officiële aankondiging van haar lifestyle-merk!

As Ever

We moeten het haar nageven, die Meghan is een ontzettend slimme tante. Al haar Instagram-berichten van de afgelopen periode, die ze afsloot met haar handtekening 'As Ever, Meghan', bleken namelijk een subtiele hint naar haar lifestyle-merk.

Dat blijkt vandaag uit de video die Meg gedeeld heeft om groot nieuws over haar bedrijf te delen.

"De aap is uit de mouw. Ik ben shocked dat we dit zo lang geheim hebben kunnen houden", begint Meghan de video. "Over twee weken komt mijn show uit, waar ik heel erg naar uitkijk, maar ook...mijn business!", vertelt ze glunderend. Ze legt uit dat Netflix, het streaming-platform waarbij haar show te zien zal zijn, nu ook met Meghan samenwerkt voor haar lifestyle-bedrijf.

"Ik heb gewacht op een moment om een naam te delen die ik in 2022 al heb vastgelegd...en dat moment is nu. Het heet As Ever", onthult Meghan het grote nieuws.

Van American Riviera naar As Ever

Natuurlijk zorgt de aankondiging voor enkele opgetrokken wenkbrauwen. Vorig jaar maakte Meghan nog furore met gratis potjes jam voor haar rijke vrienden onder de naam 'American Riviera'. Er werd echter al snel duidelijk dat die naam niet in goede aarde viel. Zo werd haar merk-claim afgewezen omdat de term refereert aan een specifieke regio van de Verenigde Staten. En die naam voor jezelf claimen is not done, vonden de autoriteiten.

Om het nog erger te maken, maakte het bedrijf Harry & David bezwaar tegen de merknaam bij het Amerikaanse trademark-kantoor. Deze zou namelijk te veel lijken op hun eigen label 'Royal Riviera'. Zo was Meghans bedrijf in een klap haar naam weer kwijt. En dat was nou net één van de weinige dingen die het label wél geregeld had.

Meghan zelf geeft er een positieve spin aan in haar video. "Vorig jaar dacht ik: 'American Riviera, dat klinkt zo goed! Het is mijn buurt, het is een bijnaam voor Santa Barbara. Maar daarmee beperkte ik mezelf tot dingen die we puur maakten en konden groeien in deze regio", vertelt Megs hierover. Van afwijzing naar ambitie: omdenken is duidelijk ook een vaardigheid van de Duchess.

Nieuwe foto van Lilibet

Natuurlijk zijn we meteen op zoek gegaan naar meer informatie over het merk, en er blijkt al een website uit de grond gestampt te zijn. Hier is bovendien een héél bijzondere foto te zien: Meghan flaneert namelijk met dochtertje Lilibet aan de hand over een weelderig groen grasveld. Het is voor het eerst in tíjden dat de Sussexes beelden delen waarin hun kroost te zien is. Je kunt de foto hier bekijken.

Zelfspot

Grappig detail: ook Meghan zelf komt nog even terug op haar veelbesproken potjes jam. "Natúúrlijk horen fruitconserven erbij. Volgens mij begrijpen we inmiddels allemaal wel dat jam mijn jam is", verklapt ze met een duidelijke dosis zelfspot. Ha!

De lancering van As Ever valt dus samen met de lancering van Meghan's Netflix-serie With Love, Meghan. Deze had eigenlijk medio januari al op Netflix moeten verschijnen, maar dit werd destijds uitgesteld vanwege de bosbranden in Los Angeles.

Nu moet de lancering van Meghans show plaatsvinden op 4 maart. Hopelijk kan het dit keer wél allemaal doorgaan als gepland. De hertogin van Sussex heeft genoeg pech gehad, non?

Royalty
  • Instagram @meghan
  • NL Beeld