/https%3A%2F%2Fcdn.pijper.io%2F2025%2F04%2FHuT2YX3igGvSrY1743759190.jpg)
Ze heeft de nodige tegenslagen, naamwisselingen en plagiaatclaims moeten doorstaan, maar deze week was het dan toch zover. De eerste oplage producten van Meghan Markle's lifestylemerk As Ever gingen in de verkoop! Hoewel deze enkel in Amerika verkocht werden, wilden wij toch eventjes spieken: is 't een beetje betaalbaar?
Jam extraordinaire
Hertogin Meghan heeft haar start-up As Ever gelanceerd, een lifestylemerk dat "de magie van Montecito" in een potje moet stoppen. Letterlijk, want het stralende middelpunt van de eerste collectie is een frambozenspread in een glazen potje - die weer verpakt is in een soort tijdcapsule, aldus Meghan zelf.
Voor een 'standaard' potje betaal je omgerekend net iets meer dan 8 euro. Een potje jam in die keepsake-verpakking kost zo'n 13 euro. En ja, dat is aan de prijs, maar wie zijn jam graag bewaart in een capsule op het aanrecht zit gebakken.
Bovendien heb je er je leven lang plezier van, want zoals Meghan aanraadt: "Bewaar de potjes om lieve briefjes of speciale schatten in te bewaren, en om dit bepalende moment met mij te herinneren."
Toast met een vleugje Montecito
Naast jam bevat het assortiment nog zeven andere producten, waaronder bloemige eetbare sprinkles (€14), een mix voor shortbread, een crêpemix (beide rond de €13), en drie soorten kruidenthee (gember-citroen, munt of hibiscus) die stuk voor stuk zo’n €11 kosten. En voor wie écht wat geld te besteden heeft, is er honing met honingraat erin voor een vorstelijk prijskaartje €27.
De producten worden omschreven als "de dagelijkse basics die Meghan zelf altijd gebruikt", en dat maakt ze blijkbaar razend populair. Maar of het ook allemaal uit haar eigen keuken komt? Nee hoor - de productie gebeurt gewoon in een fabriek.
Binnen een uur uitverkocht
Wie dacht nog een potje te bestellen voor de paasbrunch: pech gehad. Binnen een halfuur na de lancering waren namelijk alle producten uitverkocht. Al was dat hoogstwaarschijnlijk geen toeval, maar een slimme marketingzet: hoe kleiner de oplage, hoe gewilder je producten zijn.
Grote omzet
Voor Meghan is As Ever meer dan een hobby. Volgens de Britse Telegraph zou de hertogin denken dat dit haar ticket naar het grote geld is. "Ze gelooft écht dat ze miljardair kan worden", aldus een insider. Tja - en als je ziet hoe snel de jam over de digitale toonbank vloog, zouden we dat nog bijna gaan geloven ook.
Of de producten binnenkort ook in Europa te bestellen zijn, is nog niet bekend. Maar Meghan heeft in ieder geval al wel laten weten dat er meerdere seasonal drops aankomen. Wie weet dus binnenkort abrikozenjam voor de zomer – in een potje dat ook meteen dienstdoet als pennenhouder.
- Libelle, Tatler, People Magazine
- © 2025 Netflix, Inc. / Jenna Peffley