Glamour met een knipoog

Oeh! De Verhulstjes lanceren binnenkort hun eigen rosé

Ja ja! De Verhulstjes brengen Saint-Tropez naar Nederland én België met hun eigen rosé. Enne, dat is er niet zomaar een. Deze rosé is namelijk samengesteld uit een verfijnde blend van maar liefst zes druivensoorten. Vanaf 12 mei is deze variant exclusief verkrijgbaar bij de Albert Heijn.

De familie Verhulst geposeerd in een huiskamer

Een vleugje Zuid-Frankrijk in je glas

Wie ooit aan de prachtige Franse Rivièra heeft genoten van een welverdiende vakantie, weet als geen ander hoe verleidelijk de ambiance er is. De subtiele en zoete geur van lavendel in de lucht, het rustige licht op de wijnranken, de geluiden van een lazy afternoon onder de plantanen. Herkenbaar? Precies dat gevoel wil familia Verhulst nu naar de Lage Landen brengen. Enne, dat is meer dan welkom als het aan ons ligt!

Al geruime tijd koestert het gezin een bepaalde verbondenheid met de regio rond deze glitter en glamour havenstad aan de Côte d'Azur. Tijdens één van hun verblijven leerden ze de wijnmaker van het wijnhuis Domaine Tropez kennen. Deze ontmoeting mondde uit in een vriendschap én op z'n zachtst gezegd: een nogal smakelijke samenwerking. Toen de mogelijkheid ontstond om samen een geheel eigen wijn te creëren, voelde dat dan ook als een zeer logische stap.

Volgens Gert Verhulst voelt Zuid-Frankrijk voor het gezin als een tweede thuis. " We genieten er enorm van de sfeer, de gastronomie en natuurlijk de wijn. Toen we de kans kregen om samen met een bevriende wijnboer een eigen rosé te maken, wisten we meteen: dit moeten we doen!" De presentator en ondernemer wilde een wijn creëren 'die de zon en het joie de vivre van de Provence en de Côte d'Azur weerspiegelt'. Hij laat weten ontzettend trots te zijn op het resultaat. "We kunnen niet wachten tot iedereen hem kan proeven."

Een wijn met een verhaal

Domaine Tropez – al 25 jaar een gevestigde waarde en een gerenommeerd wijnhuis in Saint-Tropez – staat bekend om zijn karaktervolle wijnen en heeft meerdere internationale prijzen op zijn naam staan. Het samenwerkingsverband met de Verhulstjes resulteerde in een rosé die 'niet alleen elegant en fruitig is, maar ook een verhaal vertelt: van zonovergoten wijngaarden, vriendschap en zomerse avonden die eindeloos mogen duren'.

De fles weerspiegelt exact dezelfde sfeer: stijlvol, zomers én met een dikke knipoog naar het jetset leven aan – jawel – de zonnige zuidkust van de Franse Rivièra.

De samenstelling

De samenstelling luidt als volgt: de rosé bestaat uit zes druivensoorten, waaronder Caladoc, Grenache en Syrah, afkomstig van zorgvuldig geselecteerde terroirs in de Provence. De druiven worden 's nachts geoogst op het hoogtepunt van hun aromatische rijpheid, wat bijdraagt aan de frisheid en levendigheid van de wijn.

Dankzij een zachte persing en gecontroleerde gisting op lage temperatuur, blijven de aroma’s van perzik en citrus optimaal bewaard. Het resultaat?Een frisse, lichtroze wijn met koperachtige reflecties, een soepel mondgevoel en een mooi evenwicht tussen fruitigheid en aciditeit — ideaal om van te genieten tijdens zonnige momenten met geliefden.

Deze rosé is dus vanaf 12 mei exclusief te koop bij Albert Heijn in zowel Nederland als België. Voor €7,99 haal je een stukje Saint-Tropez in huis — of beter nog: in je glas. Ha! Laat de zomer maar beginnen. Santé!

Celebrity
  • Royal Promotions
  • NL Beeld