Celebrity

Kimberly Bosman openhartig over relatiebreuk en haar single leven

De romantiek staat momenteel op een laag pitje voor Kimberly Bosman. Na een slopende relatiebreuk kiest de realityster nu volledig voor rust en haar gezin.

Rik Pepijn Scharenborg
3 minuten
Echte Gooische Moeders
Videoland
Kimberly Bosman, Pauline Wingelaar en Leslie Keijzer op de Carpet van de Gooische Vrouwen

Kimberly Bosman zette haar liefdesleven na een pijnlijke relatiebreuk met haar ex-partner Gerrit momenteel op een laag pitje. De bekende ster uit Echte Gooische Moeders focust zich nu honderd procent op haar eigen geluk en haar zoon. In een openhartige gesprek met RTL Boulevard onthulde Kimberly onlangs de donkere periode rondom de scheiding en de impact van hun onvervulde gezinsdromen.

Nieuwe verhaallijn: scheiden

Na grappen en grollen over een nieuwe verhaallijn, zoals bijvoorbeeld een scheiding, van het nieuwe seizoen van Echte Gooische Moeders. Is het dan echt zover. De breuk met Gerrit Verwelius kwam voor veel kijkers (én Kimberly zelf) behoorlijk onverwacht.

Na een stabiele relatie van maar liefst negen jaar besloten de twee definitief een punt achter hun romance te zetten. "Het gaat eigenlijk wel goed (...) Ik voel steeds meer mijzelf terugkomen", vertelt Kimberly Bosman openhartig. Ze benadrukt dat er absoluut geen groot drama aan de breuk ten grondslag lag.

Huwelijk zorgt voor tranen

Toch waren de haarscheurtjes achter de gesloten deuren al langer zichtbaar voor intimi. Gerrit schitterde opvallend vaak door afwezigheid bij grootse evenementen rondom de succesvolle realityserie Echte Gooische Moeders. Een cruciaal voorbeeld was de luxueuze bruiloft van haar hartsvriendin Leslie Keijzer.

Waar de andere moeders stralend poseerden met hun partners, stond Kimberly er plotseling alleen voor. "Ja, toen heb ik ook huilend boven in de hotelkamer gezeten", onthulde de brunette eerlijk over dit verdrietige moment.

Relatietherapie laatste redding

Om hun liefde alsnog te redden, besloot het paar bij een relatietherapeut aan te kloppen. Helaas leidde dit niet tot een verzoening, maar tot een snoeiharde realitycheck. Na slechts twee pittige sessies kreeg de realityster de prangende vraag of ze de daaropvolgende afspraak helemaal alleen wilde bijwonen. "Zij heeft mij laten inzien dat de koek echt op was", bekende Kimberly destijds.

Deze confrontatie diende als een flinke eyeopener voor de televisiemaker. De weken na het onvermijdelijke besluit waren logischerwijs loodzwaar en vol wisselende emoties.

Tijd heelt de wonden

De weken na de break-up waren voor Kimberly loodzwaar. Ze besloten daarom om elkaar twee weken niet te spreken, waardoor ze beiden de nodige ruimte kregen om hun breuk te verwerken. Na maanden als single verder te leven, is voor Kimberly nu echt de tijd aangebroken dat ze de breuk een plek kan geven.

Na deze emotionele achtbaan is het volkomen logisch dat de ster geen behoefte heeft aan nieuwe romantiek. In een recent gesprek met het entertainmentprogramma RTL Boulevard geeft de Echte Gooische Moeder duidelijk aan dat ze de datingwereld voorlopig afhoudt.

De andere Gooische Moeders zien maar wat graag Kimberly daten met nieuwe mannen in de buurt. Kimberly focust zich liever eerst op zichzelf en dan pas op de mannen.

Een frisse start als vrijgezelle dame

Het is ongetwijfeld wennen om na bijna een decennium plotseling weer als vrijgezel door het leven te navigeren. Gelukkig hoeft ze dit avontuurlijke pad niet alleen te bewandelen en vindt ze ontzettend veel steun bij haar hechte vriendinnengroep. Collega's als Pauline Wingelaar, Bo Wilkes en Florine Hofstee staan altijd direct klaar met een schouder en een gezellige lunch.

Ondertussen zijn de nieuwe afleveringen van het zesde seizoen wekelijks te zien op Videoland. Gaan we Kimberly uiteindelijk de sprong zien nemen, of omarmt ze voorlopig heerlijk het vrijgezellenbestaan?

RTL Boulevard, Linda., Beau Monde Archief NL Beeld