slogan

GTST doet stapje terug in tijd

::

Goede tijden, slechte tijden verkeerde het afgelopen tv-seizoen in slechte tijden. De kijkcijfers liepen terug en fans klaagden dat de verhaallijnen te ver van hen afstonden.

LEES OOK: Huh? Ronnie Flex heeft déze GTST-ster als goede vriend

Naar die kritiek is geluisterd, zegt producent Rohan Gottschalk in De Telegraaf. "Ik denk dat we als makers een stap hebben teruggezet naar het GTST waar mensen de afgelopen dertig jaar van zijn gaan houden."

Herkenning

De soap, die het 29e seizoen vrijdag afsluit, komt na de zomerstop terug met 'normalere' verhaallijnen. "Natuurlijk heeft de kijker niet alles wat in GTST gebeurt, in het echt meegemaakt. Maar we gaan meer nadruk leggen op invoelbaarheid en herkenning."

Ook de discussie rond de kijkcijfers, en verhalen over het mogelijk verhuizen van de RTL-soap, hebben de producenten serieus genomen. "Want de fans zijn ons kompas." Volgens Gottschalk is een verhuizing naar RTL 5 of Videoland "een ding in de media, maar bij ons speelt dat absoluut niet". "De kijkcijfers zijn weliswaar teruggelopen, maar we maken nog steeds bijna elke avond een van de best bekeken programma's van RTL", aldus de producent.

Mijlpaal

Volgend jaar willen de makers juist groots uitpakken met GTST, dat sinds 1990 te zien is op RTL 4. "Dan bestaat GTST dertig jaar: een mijlpaal die we groots gaan vieren met de fans."

BRON: PANORAMA