Dionne Schulf: ‘Zo’n vrouw ben ik niet, geen Fikkie hondje’

'Mannen hadden allerlei clubs en old boys networkborrels, voor vrouwen was er amper iets.'

Work hard, play hard! Dat kan prima in de Rotterdamse van-alle-gemakken-voorzien-villa van onderneemster Dionne Schulf (bekend van de Net5-serie Goud Zuid) en haar man Edwin. Zwembad, fitness, boudoir, wijnkelder, een Saint Tropez-waardige tuin. La vie est belle voor Dionne! In gesprek met Beau Monde vertelt ze onder meer over haar grote liefde, geïntimideerde mannen, en haar carrièredromen.

Grote liefde

Dionne (53), founder van Friends of the Brands, het bedrijf dat influencers en lekkere merken met elkaar in contact brengt, en Edwin (56), eigenaar van een laboratorium, zijn sinds 8,5 jaar een stel. Dionne: “We hebben elkaar – heel vreselijk – leren kennen op de Masters of LXRY. We raakten aan de praat bij de stand van Bentley – geen idee wat ik daar deed, ik vind het zo’n oude lullen-merk. Daarna heeft Edwin de importeur gevraagd of hij ons met elkaar in contact wilde brengen.”

“Een jaar lang hebben we heel veel geappt en gebeld. We hingen gerust drie uur aan de telefoon. Ik kon goed met hem sparren over het ondernemerschap. Mijn moeder zei dat we zo’n leuk contact hadden en vond dat ik met Edwin moest afspreken. Toen ik dat deed, was het ‘where have you been all my life’”, vat ze samen.

DIONNE

Fikkie

Voordat Edwin op haar pad kwam, had Dionne vaak te maken met mannen die zich toch redelijk geïntimideerd voelden door haar ijzersterke ondernemersgeest. Maar niet Edwin. “Edwin ziet mij echt zoals ik ben. Hij omarmt alles aan mij, ook mijn ambitie. Voor hem heb ik met mannen gedatet die zeiden het leuk te vinden dat ik zo’n carrièretijger was, totdat ze ontdekten dat ik meer verdiende dan zij. Of er kwam commentaar dat ik zo hard werkte, ze misten een vrouw die thuis op hen zat te wachten. Nou, zo’n vrouw ben ik niet, ik ben geen Fikkie hondje. Edwin was niet geïntimeerd door mij, heel verfrissend.”

Sisterhood

Inmiddels kan ze trots zijn op het succes dat ze voor zichzelf heeft opgebouwd – en dat deelt Dionne graag met andere ladies. “Ik heb een hekel aan negativiteit en jaloers gedrag. Met Friends of the Brands organiseren we elk jaar The White Dinner“, vertelt ze.

“Een leuke club vrouwen, allen in het wit, komt dan samen om te socializen. Ook wordt er gespeeddatet met fijne merken. Ik zie die vrouwen als een sisterhood, een netwerk van sympathieke, positieve vrouwen die elkaar willen versterken. Dat miste ik toen ik zelf carrière maakte. Mannen hadden allerlei clubs en old boys networkborrels, voor vrouwen was er amper iets.”

Dit artikel is onderdeel van een uitgebreid interview met Dionne uit de nieuwste Beau Monde. Hierin vertelt ze ook over haar sprookjesachtige bruiloft (‘alsof Beyoncé trouwde’), haar interieursmaak en haar favoriete bestemmingen. Nu in de winkels!

Tekst: Sandra ten Brink | Foto’s: Feriet Tunc | Visagie: Mifa Man | Styling: Maureen Powel

Laatste nieuws