Eindelijk! Barbie krijgt een voller figuur. Zo krijgt de nieuwe Barbie dikkere benen en meer stevige heupen. Mattel wil dat de pop een meer realistisch uiterlijk krijgt. De nieuwe campagne krijgt dan ook de slogan #TheDollEvolves mee, omdat volgens de makers 'meisjes moeten weten dat het niet uitmaakt wat voor figuur je hebt'.
De nieuwe Barbie-lijn bevat drie nieuwe poppen: een met meer rondingen, een met langere benen en een met een wat kleiner figuur. Tja in het echt zien we ook bijna niemand met die Barbie-killerlegs... Met de nieuwe Barbie-modellen 'curvy', 'tall' en 'petite' reageert Mattel op kritiek dat de Barbie-pop een verkeerd schoonheidsideaal zou vertegenwoordigen met haar zeer slanke model en lang blonde haren. Naast de nieuwe modellen, die net als de andere Barbies ook in verschillende huid- en haarkleuren verkrijgbaar zijn, blijft de originele Barbie gewoon te koop.
De collectie
We proudly offer girls more choices than ever. Learn more at https://t.co/JDeqzI59nX. #TheDollEvolves ?#Barbie pic.twitter.com/x4PzxduwXJ
Barbie (@Barbie) January 28, 2016
Curvy, Tall and Petite dolls now stand proudly next to our Original body. https://t.co/JDeqzI59nX #TheDollEvolves pic.twitter.com/ANKzWe2YBZ Barbie (@Barbie) January 28, 2016
#TheDollEvolves #Barbie https://t.co/jl73PffZob
Barbie (@Barbie) January 28, 2016