Modeontwerper Michael Kors lanceert deze maand een campagne die gekoppeld is aan Wereldvoedseldag op 16 oktober. De shirts zijn gratis te verkrijgen in de Michael Kors winkels in New York, Berlijn, Rio de Janeiro, Tokyo en Hong Kong.
De gelukkigen mogen met hun shirt op de foto. Deze fotos worden afgebeeld op grote schermen op Times Square in New York en op de website van Kors.
Daarnaast kunnen de fashionistas deze maand geld doneren bij hun aankopen van het merk. De opbrengst is bestemd voor het voedselprogramma van de Verenigde Naties.
Kors vertelt over zijn nieuwe campagne: Het initiatief loopt fantastisch. We hebben al anderhalf miljoen kindermaaltijden verschaft in minder dan 6 maanden tijd. Dit is pas het begin."
Dat de ontwerper een goed hart heeft, is wel duidelijk. Zo zet hij zich al jarenlang in voor minderbedeelden. Hij is namelijk ieder jaar nauw betrokken bij Gods Love We Deliver, een goed doel dat voor gezond eten zorgt voor mensen die te ziek zijn om te koken.