Balenciaga, Balmain, Aquazurra: Maria Tailor (33) - social influencer, it-girl, eigenaar van haar gelijknamige fashionlabel - is dol op shoppen. Speciaal voor Beau Monde opent ze de deuren van haar jaloersmakende walk-in closet. "Ik kan een kast vullen met mijn Chanel-tassen."
Budget?
"Geen! Maar ik let wel op prijzen. Ik werd laatst verliefd op een paar rode overknee laarzen van Aquazzura. Ik kocht ze direct. En toen zag ik ze in het blauw... 'Nee, je hebt al rode', zei ik tegen mezelf. Het is toch 850 euro. Toen ik die nacht mijn zoontje borstvoeding gaf, checkte ik wat blogs en zag ik ze weer, een dag later droeg Kourtney Kardashian ze en waren ze in no-time wereldwijd uitverkocht. Toen besefte ik dat ik ze dolgraag had willen hebben. Inmiddels heb ik ze, via een wachtlijst."
Shop stop
"Bij mijn laatste zwangerschap heb ik niks gekocht omdat ik erna weer snel op gewicht ben, en dan kan ik het niet meer dragen. Zonde. Toen kocht ik even geen kleren. Ja, wel tassen en schoenen. Die passen altijd."
Duurste aankoop
"Een Chanel-tas van bijna vijfduizend euro. Ja, in tijdloos zwart. Die moet een leven mee."