Soms gebeuren er online dingen waar zelfs een cynisch hart van verweekt, zoals de #GlobalSussexBabyShower.
Wat geef je een stel dat alles al heeft? Prins Harry en hertogin Meghan lieten via hun Insta weten dat ze liever donaties dan cadeaus hadden om de aanstaande komst van Baby Sussex te vieren. En daar hadden hun fans wel oren naar. De hashtag #GlobalSussexBabyShower werd massaal opgepikt.
De vier goede doelen die het stel naar voren schoof als suggestie voor donaties (@thelunchboxfund, @littlevillagehq, @wellchild en @baby2baby) weten niet wat ze meemaken.
Thank you to the Duke and Duchess of Sussex for selecting @WellChild as one of four charities to support in lieu of gifts for the arrival of their first child. We are extremely grateful for their ongoing support. https://t.co/xccIfCLeMQ
— WellChild (@WellChild) April 5, 2019
Zo kreeg WellChild, dat ouders van ernstige zieke kinderen bijstaat, al voor 5000 pond in donaties van gulle mensen wereldwijd...
We’re blown away by the kindness of the Duke and Duchess of Sussex in choosing to acknowledge our work as part of #GlobalSussexBabyShower and for all of the lovely messages we’re receiving from across the country https://t.co/MBwIkqgrJA pic.twitter.com/Lp1MkuUrhV
— Little Village (@LittleVillageHQ) April 5, 2019
...en ook Little Village (babyspullen voor mensen die er zelf geen geld voor hebben) is erg blij met de wereldwijde babyshower.
Ook Meghan en Harry zelf zijn blij verrast met het resultaat. Het is een elegante manier om de acties van gulle gevers in goede banen te leiden. Zo zitten ze zelf niet met de logistiek van duizenden lieve rompertjes verwerken en profiteren de charities van de belangstelling rond de aanstaande Royal Baby. Well played, Sussex!
Foto's © BSR Agency