Glamour met een knipoog

Gulle babyshower dankzij fans Sussex'jes

Wat geef je een stel dat alles al heeft?

Gulle babyshower dankzij fans Sussex'jes

Soms gebeuren er online dingen waar zelfs een cynisch hart van verweekt, zoals de #GlobalSussexBabyShower.

Wat geef je een stel dat alles al heeft? Prins Harry en hertogin Meghan lieten via hun Insta weten dat ze liever donaties dan cadeaus hadden om de aanstaande komst van Baby Sussex te vieren. En daar hadden hun fans wel oren naar. De hashtag #GlobalSussexBabyShower werd massaal opgepikt.

De vier goede doelen die het stel naar voren schoof als suggestie voor donaties (@thelunchboxfund, @littlevillagehq, @wellchild en @baby2baby) weten niet wat ze meemaken.

Zo kreeg WellChild, dat ouders van ernstige zieke kinderen bijstaat, al voor 5000 pond in donaties van gulle mensen wereldwijd...

...en ook Little Village (babyspullen voor mensen die er zelf geen geld voor hebben) is erg blij met de wereldwijde babyshower.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

What an incredibly special surprise the grassroots led #globalsussexbabyshower was last Sunday! The Duke and Duchess of Sussex are immensely grateful for the outpouring of love and support in anticipation of the birth of their first child. In lieu of sending gifts, the couple have long planned to encourage members of the public to make donations to select charities for children and parents in need. If you already made a donation, the couple send you their greatest thanks. If you are thinking about it, they ask that you kindly consider the following organisations they’ve selected, which we will highlight here over the next few days: @thelunchboxfund @littlevillagehq @wellchild @baby2baby The Duke and Duchess remain appreciative for your warm wishes and kindness during this especially happy time in their lives! Thank you for sharing the love ❤️

Een bericht gedeeld door The Duke and Duchess of Sussex (@sussexroyal) op

Ook Meghan en Harry zelf zijn blij verrast met het resultaat. Het is een elegante manier om de acties van gulle gevers in goede banen te leiden. Zo zitten ze zelf niet met de logistiek van duizenden lieve rompertjes verwerken en profiteren de charities van de belangstelling rond de aanstaande Royal Baby. Well played, Sussex! 

Foto's © BSR Agency