Sterren staan in de rij voor deze enorme strohoed van Jacquemus

Een parasol is er niks bij!

De strohoed van het Franse merk Jacquemus is een hit. Een enorme kunnen we wel stellen, letterlijk én figuurlijk. 

LEES OOK: Hittegolf? Zó dragen royals een strooien hoed

De eerste keer dat het modepubliek met de enorme hoed kennis maakte, was al bij de lente/zomer 2017 modeshow van ontwerper Simon Porte Jacquemus. Eigenlijk was deze hoed toen niet eens zo héél populair. Dat kwam pas bij zijn recentste zomercollectie-show La Bomba waarin hij de enorme hoed de catwalk liet domineren. Sindsdien wordt de hoed het accessoire van deze zomer genoemd. Een parasol is er niks bij! 

Fotootje

De Le grand Chapeau Bomba (heel toepasselijk) was binnen no-time uitverkocht, natuurlijk wel nadat modellen Bella Hadid en Emily Ratajkowski ermee pronkten. Maar waarom? Niet per se vanwege het hoge prijskaartje van 590 euro en het onhandige formaat. De hoeden gingen als warme broodjes over de toonbank omdat het ding zo enig staat op een fotootje voor Instagram.

 "Modekenners verklaren het succes voornamelijk door het hoge Instagramgehalte van de hoed. Je geeft er enerzijds mee te kennen dat je op de hoogte bent van de ins and outs van de modewereld. Jacquemus is immers een nog redelijk onbekend nichemerk. Anderzijds maak je er een statement mee en pakt het gewoon leuk uit op foto." aldus HLN

 

Een bericht gedeeld door ? (@bellahadid) op

 

🙂

Een bericht gedeeld door SIMON PORTE JACQUEMUS (@jacquemus) op

BRON: INSTAGRAM, HLN.BE, BEELD: GETTY IMAGES 

Laatste nieuws