Online shoppen: we zijn er dol op. Alleen het terugbrengen is altijd een dingetje. Vaak stellen we dit dan ook zo lang mogelijk uit of zijn we zelfs geneigd om het te houden. Alles om maar niet de retourbon te hoeven uit te printen, de hele boel weer in te pakken én met een stapel pakketjes naar het dichtstbijzijnde postkantoor te struinen. De nieuwe service van de Britse webshop ASOS is dan ook een geschenk uit de hemel.
Zeg maar dag tegen irritante plakbonnen en het slepen van dozen: ASOS haalt de artikelen die retour kunnen voortaan gewoon bij je thuis op. Een heerlijke luxe, toch? Het enige wat je hoeft te doen is via de site aan te geven dat je iets retour wilt doen, en de artikelen even netjes in de doos terug te stoppen. Vervolgens komt iemand bij jou aan de deur (mét retourbon) om het pakketje mee te nemen. Makkelijker dan dit wordt het niet.
Niet voor iedereen
Er zit helaas wel een maar aan dit geweldige nieuws. De service is op dit moment alleen nog maar beschikbaar voor de luxepoezen van Amsterdam. Wél zal de service binnenkort ook te gebruiken zijn in Utrecht, Den Haag en Rotterdam. De rest van ons land moet voorlopig helaas nog wel even de rit naar het dichtstbijzijnde PostNL locatie maken. Hopelijk breidt de service zich dus nog verder uit en kunnen we over niet al te lange tijd allemaal genieten van deze luxe.
LEES OOK: Lente-tip: haal een trenchcoat in huis
Beeld: iStock