Chanel heeft afgelopen week een bijzonder grote naam aangekondigd voor hun voorjaarscampagne: niemand minder dan popster Dua Lipa is namelijk het gezicht van hun nieuwe Chanel 25 Bag.
Chanel x Dua Lipa
Een mateloos populair modehuis en een mateloos populaire popster – een beter duo kun je je bijna niet wensen, toch? Dat moet Chanel ook gedacht hebben, want zij hebben Dua Lipa nu gestrikt als hét gezicht van hun voorjaarscampagne voor de nieuwe Chanel 25 Bag.
Deze luxe must-have is een eigentijdse opvolger van Chanel's 2.55-tas, die zelfs na zeventig jaar nog een van de meest felbegeerde stukken arm candy ter wereld is. De Chanel 25 Bag is een tijdloze hobo-handtas van licht gewatteerd leder, met een kettinghengsel en meerdere vakken. Bovendien verschijnt de tas in verschillende kleuren en verschillende formaten, zodat er voor élke vrouw een gepast modelletje is van de Chanel 25 Bag.
New York, New York
Voor de volledige beelden van de campagne moeten we nog éven geduld hebben. Die verschijnen pas in maart. Wel krijgen we al een voorproefje van de shoot met fotograaf David Sims:
Daarnaast heeft Chanel de handen ineengeslagen met Gordon von Steiner voor een prachtige campagnefilm die geschoten is in New York City. Met de nineties hit She Drives Me Crazy van Fine Young Cannibals volgen we Dua tijdens haar dag in the big apple.
Zelf is Dua uiteraard mega-enthousiast over de gloednieuwe Chanel 25 Bag. “Ik ben helemaal weg van deze tas. Hij is perfect voor mij, omdat ik altijd onderweg ben en graag al mijn spullen meeneem. Er zijn vakjes voor mijn boeken, zonnebril, notitieboekjes en zelfs mijn kristallen. Het is echt de perfecte tas voor elke dag!", deelt ze.
Volgende stap
Dit is bovendien niet de eerste keer dat Dua samenwerkt met Chanel. Zo droeg ze in 2018 als veelbelovende nieuwkomer in de muziekindustrie een Chanel-look bij haar optreden in het Grammy Museum. Vijf jaar later was Dua bovendien co-voorzitter van het Met Gala dat geheel in het teken stond van het nalatenschap van Karl Lagerfeld.
Deze nieuwe samenwerking voelt dan ook als een logische volgende stap voor beide kanten.
'Full circle'
Vorige week was de zangeres ook van de partij om de nieuwe couture-collectie van Chanel van dichtbij te bewonderen. Na afloop kletste ze kort bij met de Amerikaanse Vogue. Toen blikte ze meteen vooruit op haar nieuwe rol als ambassadeur van het modehuis. Dat is namelijk een prachtig full circle-moment voor de artiest!
"Toen ik mijn eerste grote paycheck kreeg, ging ik naar de Chanel-winkel. Het eerste wat ik kocht was een Boy-tas, het was de trend van het moment. Ik was zo trots."
"Later kocht ik een leren rugzak. Alleen al het idee dat ik dat voor mezelf kon doen gaf zo’n kracht. Ik heb die Chanel-tas met mijn eigen geld gekocht. Ik was echt trots op mezelf. Het droeg voor mij veel onafhankelijkheid in zich. Voor mij is de cirkel rond met deze campagne", aldus Dua.
Wij kunnen nu al niet wachten op de onthulling van de volledige campagne!
- CHANEL
- NL Beeld