doDisplay('div-gpt-ad-BeauNL_below_menu_allpages');

3 simpele tips over hoe je de feestdagen gezond doorkomt

En het is eigenlijk heel simpel.
.
NY gezond voornemen

Ben je nou net zo goed bezig, of wil je gewoon niet al te veel aankomen tijdens deze gezellige dagen? Gebruik dan deze drie tips om het jaar toch een béétje gezond af te sluiten.

doDisplay('div-gpt-ad-BeauNL_in-content_top_article');

Alle overige pepernoten en het chocola van Sinterklaas, de kerstkransjes, het banket, de hapjes, de drankjes met Kerst, het kan ervoor zorgen dat je met wat kilo's extra het nieuwe jaar in gaat. Hou je nou zoveel van al dat eten, maar moet je toch in een strakke glitterjurk aan tafel tijdens het kerstdiner? Kijk dan eens naar deze tips. Misschien helpen ze je.

1. Planning

Wanneer je alles vooraf een beetje in gaat plannen, voorkom je slecht eetgedrag. Voedingsdeskundige Dr. Passler vertelt erover aan website PureWow. Volgens hem kun je het beste vooraf al wat informatie vragen over het kerstdiner. 'Probeer erachter te komen wat voor eten je die dag voorgeschoteld zult krijgen. Bepaal vervolgens waar je wél voor wilt gaan en wat je kunt laten staan. Dus weet je dat die ene vriendin met haar zelfgemaakte, goddelijke brownies komt? Neem dan gerust, maar stort je dan niet op de andere zeven soorten toetjes.'

doDisplay('div-gpt-ad-BeauNL_in-content_middle_article');

2. Water

Het is belangrijk dat je genoeg water drinkt tijdens de feestdagen. Dat betekent echt niet dat je helemaal geen alcohol mag, maar drink voordat je een glas alcohol neemt, twee glazen water. 'Dit voorkomt dat je te snel te veel alcohol drinkt omdat je zo’n dorst hebt.' Als het om een eenvoudig diner gaat, kun je volgens hem het beste je eerste glas alcohol nemen wanneer het avondeten wordt geserveerd. Wanneer je aan de calorieën denkt zal het een hele hoop schelen.

3. Eten

Denk je aan de feestdagen, dan denk je aan eten (veel eten). Het is natuurlijk hartstikke lekker allemaal en iedereen doet z'n uiterste best om alle maaltijden klaar te maken, maar eigenlijk moet je jezelf toch een beetje inhouden, of het in ieder geval slim aanpakken. Hiervoor geeft Dr. Passler nog een laatste tip, of eigenlijk truc. 'Kies voor een kleiner bord, zoals een voorgerecht- of dessertbord. Op een groot bord heb je vaak zoveel ruimte, dat je ook van alles veel meer neemt.' Eigenlijk heel simpel, maar wel effectief.

doDisplay('div-gpt-ad-BeauNL_in-content_bottom_article');

Laatste nieuws