Glamour met een knipoog

Valt dit eerbetoon aan prinses Diana wel in goede aarde?

De reacties op een nieuwe Diana-kledingcollectie zijn behoorlijk gemengd.

prinses Diana

Is het een mooi eerbetoon aan prinses Diana's tijdloze stijl of wordt hier de plank volledig misgeslagen? Op Instagram zijn de meningen behoorlijk verdeeld over een nieuwe modecampagne.

Modefoto's

Fashionmerk Anthropologie deelde een serie foto's op Instagram met kledingstukken uit de nieuwste collectie. Het ontgaat volgers niet dat de shoot geïnspireerd is op wereldwijd stijlicoon prinses Diana. Het model heeft wel wat weg van Lady Di, haar haren zijn geknipt in een typische Diana-coupe en de kledingstukken zijn ook onmiskenbaar gebaseerd op de garderobe van de prinses van Wales. Toch wordt er bij de reeks foto's geen woord gerept over Diana.

'Geen goede smaak'

Mooie foto's zijn het zeker, maar het bericht valt niet bij iedereen in goede aarde. "Geef dan tenminste een eerbetoon aan Di in de caption als het zo duidelijk op haar is gebaseerd", schrijft een volger die met dit commentaar op honderden likes kan rekenen. "Dus jullie maken een prinses Diana-campagne zonder het expliciet te zeggen omdat dat smakeloos zou zijn?" "Het voelt toch een beetje verkeerd om wijlen prinses Diana te gebruiken om kleding te verkopen" en "Geen goede smaak" klinkt het ook in de reacties. En: "Ik dacht eerst dat ik naar nieuwe beelden uit The Crown aan het kijken was."

Maar ook zijn er volgers die het alleen maar waarderen dat de kledingstijl van Diana nog altijd inspireert. "Wat leuk dat haar stijl weer helemaal op de kaart wordt gezet!"

Beeld: BrunoPress

Anthropologie is niet het eerste modemerk dat teruggrijpt op Lady Di's iconische stijl. Vijf jaar geleden bracht ook Asos een heuse princess Diana collection op de markt.

Lees ook:

Momenten waarop Kate en Meghan de sieraden van prinses Diana droegen

Dit is het verhaal achter Diana's iconische 90s hairdo

Misschien ook voor jou:
Zo koos prinses Diana de naam voor haar oudste zoon
Royalty
  • Instagram
  • BrunoPress