Snel, smaakvol en healthy: de grill is onze nieuwe culi-favoriet

Iedere avond iets smaakvols, gezonds en makkelijks op tafel zetten wordt een stuk eenvoudiger met zo'n eyecatcher van een grill!

Lees ook

Hoeveel we ook van eten houden, de kookstress die daar soms bij komt kijken, slaan we liever over. Iedere avond weer iets smaakvols en gezonds op tafel zetten, zonder uren in de keuken te hoeven staan of voortdurend op dezelfde recepten terug te grijpen… Vind jij het ook tijd om je culinaire repertoire uit te breiden? Dan is het een goed moment om een grill in huis te halen! Met dit fabulous koperkleurige exemplaar op je aanrecht doorbreek je zó die keukensleur.

Snel, smaakvol en healthy

Natuurlijk is een grill een leuke aanwinst voor iedere hamburger-fan of tosti-liefhebber, maar de keukentool kan zoveel meer dan deze klassiekers bereiden. Of je nu een snelle, gezonde maaltijd op tafel wilt zetten of een indrukwekkend toetje aan je gasten wilt serveren, ook daarbij kan de grill je helpen. De grills van George Foreman zijn speciaal ontworpen voor de hobbykoks die geen uren achter het fornuis willen staan, maar wel graag een voedzame en lekkere maaltijd op tafel zetten. Maar wat maakt grillen dan zo gezond?

Tot 42% minder vet

De Fit Grill van George Foreman kun je gekanteld neerzetten terwijl je hem gebruikt. Daardoor kan het vet dat je tijdens het grillen gebruikt van de platen lopen, in plaats van dat het in het vlees (of in je vegaburger) trekt. Op die manier kun je een gemiddelde runderburger tot 42 procent minder vet serveren, zonder die heerlijke, typische grillsmaak te verliezen.

Grillen voor elke gang

Wat kun je zoal allemaal op de grill gooien? Naast de lekkerste burgers kun je denken aan kipsaté van gegrilde stukjes kip, geroosterde kabeljauw voor door een salade of geroosterde zalm voor op een goed belegd broodje. Ook een omelet kun je bakken op de grill, en de keukentool is heel geschikt om groenten mee te grillen (wat dacht je van gevulde portobello’s, of gegrilde Italiaanse groenten voor door een pasta?). Wraps en quesadillas bereid je in een handomdraai met een grill, net als hartige bijgerechten zoals gegrilde (zoete) aardappelen.

Maar ook voor de zoetekauwen en toetjesliefhebbers valt er genoeg te grillen. Denk aan pannenkoekjes en wafels, aan gegrilde banaan met kaneelsuiker, of aan gegrilde ananas met karamel en een bolletje ijs. Yes please. Daar duiken wij gráág de keuken voor in!

Stijlvol & gestroomlijnd

Hoewel we met zoveel opties de grill gerust lange tijd op het aanrecht laten staan, heeft George Foreman de Fit Grills zo ontworpen dat ze eenvoudig op te bergen zijn. Dankzij het gestroomlijnde, slanke ontwerp, neemt het apparaat niet te veel ruimte in in de keukenkast of op het aanrecht. Hoe groot je het maakt, kun je trouwens zelf kiezen: de Fit Grills zijn beschikbaar in drie verschillende maten. Toch geen fan van het blinkende brons? Dan is formaat M ook nog met zwarte platen verkrijgbaar. Neem hier een kijkje naar de verschillende opties.

George Foremann grill

Voorbeeldrecept: Vega zoete aardappel quesadilla’s

  1. Kook een zoete aardappel. Pureer deze vervolgens en meng hem met kidneybonen, chilipeper, lente-ui, koriander, rode ui en rode peper.
  2. Verwarm de grill voor.
  3. Leg 2 tortilla’s plat en smeer er een beetje guacamole en tomatensalsa op. Schep wat van de zoete aardappelmix in het midden van elke tortilla, bestrooi met wat kaas.
  4. Vouw elke tortilla dubbel en leg op de grill. Grill gedurende 5-6 minuten. Herhaal met de overige tortilla’s.

Eet smakelijk!

Recpet & Beeld: George Foreman

Laatste nieuws

Zie ook