Glamour met een knipoog

Powervrouw Marike is CEO van een escortbureau: 'Ik ben een matchmaker'

'Een gigolo boeken is ultieme zelfliefde.'

Marike van der Velden (40) is CEO van Society Service, een high-end escortbureau met internationale cliënten – van alleenstaande vrouwen tot filmsterren en internationale royals. In gesprek met Beau Monde doet zij een boekje open over haar bijzondere baan.

Drempel

Het ondernemerschap lonkt naar velen. Toch zullen de meeste mensen niet meteen denken aan het opzetten van een escortbureau als logische carrièrestap. Marike legt uit: "Als kind wilde ik minister-president worden, maar toen ik bij de opleiding politicologie was, schrok ik: dit zijn allemaal mensen die ik niet leuk vind. Van die wijsneuzen en zo stoffig…"

Na een bachelor Business Administration en een stage – waar ze naar eigen zeggen vooral leerde dat ze 'geen goede werknemer' was – begon ze samen met een medestudente het bedrijf dat ze anno nu aanstuurt als CEO. Een idee dat begint als 'jeugdige onbezonnenheid', zo blikt ze terug. Maar twijfelde ze dan niet over het vakgebied?

"Nee, ik hoefde geen drempel over om dit werk te doen", reageert ze. "Al realiseerde ik me wel dat het runnen van een escortbureau mijn kansen op de arbeidsmarkt zou verkleinen. In het begin deed ik er nog consultancy naast: stel dat het niets zou worden, dan kon ik het gat op mijn cv nog vullen." Uiteindelijk kiest Marike toch voor een full-time rol als CEO van Society Service.

Internationale royalty

En dat blijkt een gouden greep! Inmiddels is haar bedrijf namelijk uitgegroeid tot een unieke succesformule. Het geheim erachter? Dat moet de persoonlijke aanpak zijn. Zo verklapt de zakenvrouw: "We bieden stijlvolle, erotische ervaringen, waarbij zowel de klant als de escort het optimaal naar de zin moet hebben. Klanten geven hun wensen door en ik zoek daar de perfecte escortdame of gigolo bij. In die zin ben ik een matchmaker."

"Klanten komen uit alle lagen van de maatschappij", vervolgt ze. "Het kan een Jan Modaal zijn die moet sparen voor een leuke avond, maar ik koppel ook regelmatig Amerikaanse filmsterren, wereldberoemde zakenmannen of bekende atleten aan escorts, die als freelancer voor me werken."

Natuurlijk zijn we dan réuze benieuwd wat voor bekende namen er in haar klantenbestand te vinden zijn. Maar daarover is ze duidelijk: "Je zult begrijpen dat ik absoluut geen namen noem. Nooit."

Die discretie heeft overigens ook een keerzijde, kan ze verklappen: "Deze werkwijze past niet bij iedereen: er zijn klanten – denk aan internationale royalty – die hun dames liever via een tussenpersoon boeken. Maar dat is bij ons geen optie, omdat dit ten koste gaat van de veiligheid van de dames of heren. Ik wil weten met wie de escorts afspreken en waarom."

Zelfliefde

Een trend die Marike signaleert, is dat koppels steeds vaker een escort of gigolo inschakelen voor een avontuur met z'n drieën. "En ja, ook alleenstaande vrouwen boeken steeds makkelijker een gigolo voor een romantische en opwindende avond", deelt de succesvolle zakenvrouw. Omdat ze zich na een scheiding weer even vrouw willen voelen. Of omdat ze optimaal willen ontspannen. Het boeken van een gigolo is namelijk echt de ultieme vorm van zelfliefde."

Dit artikel is onderdeel van een uitgebreid interview met Marike uit de nieuwste Beau Monde. Deze ligt nu in de winkels!

Interview: Agnes Hofman | Beeld: Society Service

Lifestyle
  • Beeld: High Society Service