Krullen, paisley, pittige patronen, vleugje Indiase zwier: Etro is niet voor muurbloempjes. Toch ontdekken steeds meer prinsessen de kracht van een gezonde dosis 'Bella Figura' in hun garderobe.
Etro werd in 1968 opgericht door Gerolamo 'Gimmo' Etro en legde zich in eerste instantie toe op het ontwerpen van stoffen. De eerste kledingcollectie werd pas in 1996 gelanceerd, daarvoor zaten ze vooral in de leren accessoires en het home decor.
Het bedrijf wordt tegenwoordig geleid door de vier kinderen van Gimmo, Veronica is de creative director van Etro Woman die handenwrijvend zal toekijken hoe de ene na de andere royal beeldig en hip rondloopt in haar ontwerpen.
Máxima is de koningin onder de Etroyals: ze heeft talloze stukken in de kast, waaronder fijne jumpsuits...
... die vast zalig zitten.
Ook in de kast: vrolijke jurken van het label.
De flamboyante uitstraling van het label past uitstekend bij haar inner fashionista
Nu is Etro niet altijd Italiaans druk: koningin Rania droeg deze Etro-met-Etruskische-trekjes naar een officiële herdenking. Decadent en toch chic, zo kan het ook.
Koningin Letizia in een monochrome Etro, voor iemand die erg van effen, sleek en modern houdt is dit al een uitstapje te noemen.
Prinses Mary heeft het Italiaanse label recentelijk ontdekt en maakte er meteen een rode loperfavoriet van. Het wijkt wat af van haar klassieke Sneeuwwitjeslook, maar het staat wel meteen een stuk jeugdiger.
Mary heeft ook een lichte statement-jas van Etro…
…én een vrolijke donkere, die ze naar de Rainbow Awards droeg.
Foto's © ANP, PPE Agency, Getty Images, BSR Agency