doDisplay('div-gpt-ad-BeauNL_below_menu_allpages');

Deze 9 voedingsmiddelen kun je beter niet nemen als je wilt afvallen

Wil je wat afvallen om je gezondheid te verbeteren? Dan kun je deze voedingsmiddelen beter even laten staan.
doDisplay('div-gpt-ad-BeauNL_below_image_article');
eten

Gelukkig leren we steeds meer om van ons lichaam te houden zoals het is. Yay for self-love. Maar in sommige gevallen wil je misschien wat afvallen om je algehele gezondheid te verbeteren en dat is natuurlijk óók prima. Om je daarbij te helpen hebben we een aantal voedingsmiddelen op een rijtje gezet die je dan beter even kunt vermijden.

doDisplay('div-gpt-ad-BeauNL_in-content_top_article');

1. Margarine

Het is beter om margarine te vermijden, want het bevat erg veel transvetten. Deze vetten zijn niet goed voor de bloedvaten en het vergroot het risico op hart- en vaatziekten. Het is beter om voor gezonde vetten te kiezen, zoals olijfolie.

2. Frisdrank

Dit is wellicht geen verrassing, maar als je wilt afvallen kun je frisdrank sowieso beter even niet nemen. In frisdrank zit veel fructose en dit zet je lichaam om in glucose. Wanneer je lichaam de glucosegrens heeft bereikt, worden de resterende suikers opgeslagen als vet.

3. Witbrood

Witbrood bevat belangrijke voedingsstoffen, maar volkorenbrood bevat meer van deze belangrijke voedingsstoffen, zoals ijzer, en is daarom gezonder. Bovendien zitten er meer vezels in, goed voor je darmen. En dus je dieet.

4. Fruitsap

Ook als sap uit 100% vruchtensap bestaat, is het niet echt gezond voor je. Je lichaam maakt namelijk geen onderscheid tussen fruitsuikers en andere suikers. Suiker is suiker en dat wordt opgeslagen. Ook verliest de sap veel gezonde eigenschappen doordat het lang wordt bewaard in zuurstoftanks.

bron: iStock

5. Ontbijtgranen

Een makkelijker ontbijt is er bijna niet, maar gezond is het ook niet. Ook veel ontbijtgranen bevatten veel suikers en zoetstoffen die niet goed voor je zijn als je wilt afvallen. Beter kun je dan kiezen voor havermout.

6. Zout

doDisplay('div-gpt-ad-BeauNL_in-content_middle_article');

We zijn er dol op, maar als je te veel zout binnen krijgt, kun je bloeddrukproblemen krijgen. Deze problemen zorgen op de lange termijn voor hart- en vaatziekten. Ook houdt je lichaam meer vocht vast als je veel zout eet en dat zie je gelijk terug op de weegschaal.

7. Vetvrije producten

Dit klinkt tegenstrijdig, maar je lichaam heeft wel vet nodig om te kunnen functioneren. In veel gevallen is het daarom beter om bijvoorbeeld een vetrijke yoghurt te kiezen in plaats van een vetarme.

8. Kaas 

Kaas is zo lekker, maar soms ook behoorlijk ongezond. Vette kazen zitten vol calorieën. Calorie-arme kazen zoals 30+ kazen zijn vaak een betere keuze.

9. Alcohol

Oké, het is beter om geen alcohol te drinken, maar het is zo lekker. Als je wilt afvallen, kun je dat wijntje beter even overslaan. Als je een paar glaasjes drinkt, heb je namelijk al snel zo’n 300 calorieën te pakken. Zonde, aangezien er geen voedingswaarden in zitten. Maar, hou het wel leuk voor jezelf!

doDisplay('div-gpt-ad-BeauNL_in-content_bottom_article');

Laatste nieuws