Ideeën had Sylvia Geersen (35) genoeg, het ontbrak haar echter aan tijd en kennis. Maar afgelopen zomer zette ze dan toch haar eerste stappen als ondernemer met SylviaSecrets.com. “Binnen een dag was ik uitverkocht.”
“Jarenlang leefde ik bij de dag. Mijn focus was altijd mijn modellencarrière, er was weinig ruimte voor andere dingen. Maar als ik een leuk idee had, ging ik soms wel een samenwerking aan met een merk, bijvoorbeeld billenbroeken en schoenen. Alleen, het was nooit echt alleen van mij. Ik had altijd wel businessideeën om iets voor mezelf op te zetten, maar de tijd en kennis ontbraken om er concreet iets mee te doen. Tot ik eerder dit jaar naast mijn vriend op de bank zat. Hij is FransAfrikaans en heeft altijd een prachtige goudbruine huid. Daar stak ik te wit bij af, maar ja… Hij ziet me liever niet onder de zonnebank. Te gevaarlijk voor mijn gezondheid en huid. Ik gebruikte al zelfbruiners, maar ik dook er nog grondiger in. Waar ik ook was ter wereld, ik kocht het hele schap met zelfbruiners leeg, in iedere winkel. Want ik wilde die perfecte kleur krijgen. Alles heb ik geprobeerd en nooit was ik echt tevreden. Het stinkt, het vlekt, het plakt, het duurt uren voordat het werkt of je ziet eruit als een wortel. Vreselijk natuurlijk.”
"Door mijn research verdiepte ik me ook in cosmeticaformules, wat iets doet en wanneer iets wel of niet werkt. Ik dacht: als ik op zoek ben naar dat ultieme product, dan hebben andere vrouwen die behoefte vast ook. Zo stuitte ik op een laboratorium in een land – nee, ik zeg niet waar, dat is een van Sylvia’s eigen secrets – waar ik tweehonderd flacons heb besteld. Ik wilde bewust klein beginnen, met mijn eigen geld."
"Gedurende mijn modellencarrière heb ik veel verdiend, maar ook veel uitgegeven. Daar heb ik geen spijt van hoor, ik heb een geweldige tijd gehad. Alleen heb ik nu geen miljoenen liggen om in mijn bedrijf te stoppen. Gelukkig heeft mijn product geen dure marketingcampagne nodig. Omdat het echt werkt. Het scheelt ook dat ik ruim honderdduizend volgers heb op Instagram. Zo kan ik het goed promoten. Op een avond stapte ik de badkamer in – bij slecht licht, ik ben echt geen influencer – en sprayde m’n Tanning Spray op mijn lichaam. Dat filmpje zette ik op Instagram Stories, en het resultaat vijf minuten later ook. Ik had direct zestien bestellingen."
"Een tijdje later was ik bij een vriendin thuis. Zij heeft een porseleinwitte huid, met een paar pigmentvlekken. Ik heb altijd een flacon in mijn tas natuurlijk – het liefst zou ik iedereen op straat sprayen – en ik was benieuwd wat het resultaat bij haar zou zijn. Ik maakte er een realistisch filmpje van en zette dat online. Binnen een dag was ik uitverkocht. Ik ben meteen zelf de pakketjes in gaan pakken, en heb in Rotterdam – waar ik woon – en Den Haag ook zelf bezorgd. Daar stonden mijn klanten wel van te kijken, dat ik ineens met hun bestelling op de stoep stond. Het liefst zou ik dat blijven doen, maar daar gaat het eigenlijk al te goed voor. Ik heb bestellingen tot in Australië, Londen en Mexico.”
Meer lezen over Sylvia? De nieuwe Beau Monde ligt vanaf morgen in de winkels!
- Agnes Hofman
- Bsr Agency