Glamour met een knipoog

'Märtha Louise en Durek Verrett verkochten eigen drank bij bruiloft'

Alsof het huwelijk tussen prinses Märtha Louise en sjamaan Durek Verrett nog niet controversieel genoeg was: het paar zou volgens verschillende bladen geprobeerd hebben een slaatje te slaan uit hun bruiloftsgasten met onder meer een pop-up shop en een menu met hun eigen peperdure cocktails.

Arrival for the wedding celebration at the Hotel Union as part of the wedding of Durek Verrett and Princess M‰rtha Louise of Norway in Geiranger, Norway, August 31, 2024.

Er zijn verschillende redenen waarom de huwelijksdag van prinses Märtha Louise en Durek Verrett weinig traditioneel te noemen was. We hebben het immers over een koninklijke bruiloft temidden van fjorden en bergen, een deal met Netflix en Hello! Magazine, én hun rollen als prinses en sjamaan. Maar volgens The Daily Mail maakte het paar 't ook voor de gasten wel héél bont met hun commerciële deals tijdens het huwelijk.

'Geldklopperij'

Gisteren kopte The Mail Online groots met de woorden 'Princess Märtha Louise's 'money-spinner' wedding'. Met andere woorden: één en al geldklopperij, die bruiloft. Naast alle andere controverse die aan het stel kleeft, zouden ze au moment namelijk onder vuur liggen vanwege alle commerciële deals rond hun grote dag.

Naast de exclusieve deals met Netflix en Hello! Magazine, zouden er nog verschillende manieren gevonden zijn door het vernuftige bruidspaar om een slaatje te slaan uit hun huwelijk. Zo werd er naar verluidt in het hotel een pop-up kledingwinkel opgezet die producten van ML's merk Hest verkocht. Ook moesten de gasten bij de receptie betalen voor drankjes waarvoor (jawel) de eigen gin van het echtpaar gebruikt werd. Niet héél chic, maar goed – het paar moet hun centen natuurlijk érgens vandaan halen.

De bruiloft vond plaats in het prachtige Geiranger, Noorwegen, op 31 augustus 2024. (Beeld: NL Beeld)

Bruilofts-gin

Als bedankje voor je gasten een klein flesje eigen gebrouwen gin – het kan natuurlijk een leuk idee zijn. Dat was echter niet het plan van het dolverliefde stel. Welnee! Het stel had eerder al willen uitpakken met een unieke huwelijks-gin die zij in samenwerking met de Oslo Håndsverksdestilleri (OHD) hadden ontwikkeld. Op het label werd trots vermeld: "We hebben deze gin gemaakt voor de bruiloft van Prinses Märtha Louise en Durek Verrett in Geiranger in augustus 2024."

Maar hier werd Märtha Louise al snel voor op de vingers getikt. Het is namelijk niet toegestaan dat de hoogheid haar prinsessentitel gebruikt voor commercieel gewin. Dat zij een gin op de markt wilde brengen, ook nog eens een alcoholische drank, schoot dan ook in het verkeerde keelgat bij het Noorse hof.

Betalen

Gelukkig had het bruidspaar een tweede plan, waarmee hun bruiloftsborrel toch nog een leuk zakcentje kon opleveren, meldt The Daily Mail: "Hoewel gasten volgens Se og Hør (een Noorse tabloid) gemiddeld zo'n 2.700 euro uitgaven om de bruiloft bij te wonen – huwelijkscadeau niet inbegrepen – werden zij niet getrakteerd op een open bar bij het Hotel Union in Geiranger."

Volgens Se og Hør zou het traditie zijn voor Noorse bruidsparen om hun genodigden van een open bar te voorzien, maar hier was bij Märtha en Durek geen sprake van. Hun gasten kregen slechts enkele vouchers, en moesten verder hun eigen drankjes betalen. Hierbij hadden zij onder meer de keuze uit verschillende cocktails waarvoor – je ziet 'm al aankomen – die speciale gin werd gebruikt. Deze mixjes zouden bovendien zo'n €19,50 per drankje gekost hebben. Gehaaid? Dat zeker. Leuk voor je gasten? Dat minder...

Bron: The Daily Mail | Beeld: NL Beeld

Royalty
  • Prinses Märtha Louise en Durek Verrett delen een kus na afloop van hun bruiloft. (Beeld: NL Beeld)