De creativiteit lijkt wel te dalen van de hoofdontwerpers bij Balenciaga. Ontwerper Demna Gvasalia creëert de leukste ontwerpen, maar wat blijkt nu, het zijn zíjn ontwerpen helemaal niet.
LEES OOK: Deze Balenciaga tas lijkt sprekend op de blauwe IKEA shopper
Het grote modemerk aapt een souvenirbedrijf na met hun Multicoloured New York Bazar Shopper. Volgens het bedrijf City Merchandise heeft Balenciaga hun hele concept en stijl overgenomen. De ontwerpen komen zo erg met elkaar overeen dat ze 'vrijwel niet te onderscheiden' zijn, denk aan: skyline-perspectieven, kleurenschema's, arcering, randen, vormen, afgebeelde objecten en grootte. Alleen de prijs niet, die is toch nét wat even anders. Waar je voor twintig euro een leuk souvenirtje weet te scoren, heb je 'dezelfde' voor 2000 euro bij Balenciaga.
Aanstaande vrijdag zal de rechtszaak plaatsvinden. Volgens Fashionista zit er voor het souvenir bedrijf redelijk wat geld in.
Identiek
Kijk en vergelijk! Links zijn de ontwerpen van het souvenir bedrijf en rechts van Balenciaga zelf. We moeten toegeven: de tassen lijken verdacht veel op elkaar.
© foto via officiele klacht, Fashionista
BRON: FASHIONISTA, BEELD: GETTY IMAGES