doDisplay('div-gpt-ad-BeauNL_below_menu_allpages');

Rekenen maar: zo lang moet je wandelen om een halve kilo af te vallen

Multifunctioneel: zo kun je je buikspieren trainen tijdens het wandelen

Je kunt ook meteen een core workout meepakken tijdens je ommetje.
vrouw in sportkleding

We hebben de afgelopen maanden massaal ondervonden dat een dagelijkse wandeling wonderen doet voor de fysieke en mentale gezondheid. Voor wie toe is aan het volgende level zijn er ook manieren om tijdens je blokje om de buikspieren mee te pakken.

doDisplay('div-gpt-ad-BeauNL_in-content_top_article');

Deze zeven oefeningen voor een sterkere core kun je gewoon doen tijdens het wandelen. Hoewel je sommige bewegingen bijna ongemerkt kunt doen terwijl je over de wandelpaden struint, zul je bij de uitvoering van de andere misschien een paar gekke blikken toegeworpen krijgen. Maar als je dit samen met je wandelmaatje doet, een rustige route kiest (bestaan ze nog?!) of gewoon al je gêne aan de kant schuift voor die ijzersterke buikspieren, dan is dat te overkomen.

Heuvel op, heuvel af

Heb je de mogelijkheid om een wandeling te maken door een heuvelachtig park of natuurgebied? Dan train je niet alleen je billen, ook je buikspieren worden hiermee aan het werk gezet. Naast dat je meer spiermassa opbouwt, verbrand je hiermee ook nog eens meer calorieën dan met een vlak parcours. Sla die steile hellingen voortaan dus niet meer over.

Zwaaien met die armen

Dit is er ook eentje die je makkelijk kunt toepassen. Wandel stevig door en zwaai daarbij met de armen. Let goed op dat je je buik aanspant bij het zwaaien, en dat de beweging niet vanuit je onderlichaam komt. De armzwaai zorgt ervoor dat je buik en bovenlichaam ook een goede training krijgen tijdens je ommetje.

Buik in, rug recht

Let bij je volgende wandeling eens goed op je houding. Houd je rug recht en trek je buik een beetje in. Het moet voelen alsof je je ribbenkast omhoogtilt en vervolgens naar binnen trekt, zodat er niet te veel druk op de heupen komt te staan. Door je core op deze manier aangespannen te houden, zul jij je buikspieren wel voelen na een wandeling.

Boksbeweging

We hadden je gewaarschuwd! Zonder sportkleding en bokshandschoenen kan het er voor de voorbijganger wat vreemd uitzien, maar laat je niet tegenhouden. Deze simpele oefening is namelijk hartstikke goed voor een sterke core. Span de buikspieren goed aan en stoot je armen dan twintig keer vooruit, alsof je aan het boksen bent. Stoot dan nog eens twintig keer boven je hoofd. Herhaal meerdere keren tijdens het wandelen voor het beste resultaat.

Benen recht houden

Probeer eens een stukje te lopen terwijl je je benen zo gestrekt mogelijk houdt, als een soort 'robotloopje'. Houd wederom je rug recht en trek je navel naar binnen. Til je voet ongeveer een halve meter van de grond. Je kunt dit een paar minuten afwisselen met 'gewoon' lopen tijdens je wandeling. Even wennen, maar je weet waarvoor je het doet.

Knieheffen

Geen onbekende voor iedereen die wel eens een fitnessklasje heeft bijgewoond: knieheffen. Breng tijdens het lopen je knie omhoog richting je elleboog. Blijf recht overeind en wissel van kant bij elke stap. Probeer tijdens je wandeling drie keer één minuut te knieheffen voor die extra boost.

Hakken-billen

Probeer tot slot eens af en toe een minuut te lopen waarbij je je hakken naar je billen brengt. Je raadt het al: houd je core hierbij zo stabiel mogelijk, zodat je ook echt je buikspieren gebruikt. Dag charmant loopje, hello sterke core!

doDisplay('div-gpt-ad-BeauNL_in-content_bottom_article');

Laatste nieuws