doDisplay('div-gpt-ad-BeauNL_below_menu_allpages');

Wandelen is enorm goed wanneer je wilt afvallen!

Klaar om je wandelroutine te upgraden?
@media (max-width: 679px){#fig-61461a4acbec3 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61461a4acbec3 img{#fig-61461a4acbec3 img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-61461a4acbec3 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61461a4acbec3 img{#fig-61461a4acbec3 img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-61461a4acbec3 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61461a4acbec3 img{#fig-61461a4acbec3 img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-61461a4acbec3 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61461a4acbec3 img{#fig-61461a4acbec3 img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}wandelen en afvallen

Wandelen is tijdens de huidige crisis een nieuwe hobby van velen geworden, dat kunnen we wel stellen.

Maar of je het nu doet om een frisse neus te halen of toch iets van beweging te hebben, wandelen doet wonderen voor de fysieke en mentale gezondheid. Ga zo door, zullen we maar zeggen. Zo tonen meerdere onderzoeken aan dat lopen een van de beste activiteiten is die we voor onze gezondheid kunnen doen. Maar we doen er nog een stapje bovenop: wandelen helpt dus ook bij het (gemakkelijk) afvallen. Enige wat jij hoeft te doen is een paar wandelschoenen aanschaffen en naar buiten gaan.

Zo schijnt dat 30 minuten wandelen, vijf keer in de week, een enorme impact kan hebben op je gezondheid. En door verschillende snelheden en zelfs elementen (denk aan: lunges en squats) in je wandeling op te nemen, kan dit een effectieve manier zijn om je overbodige kilo's vaarwel te kunnen zeggen. Klaar om je wandelroutine te upgraden?

"Wandelen helpt ons te beschermen tegen hart- en vaatziekten, kanker, botverdunnende osteoporose en dementie", zegt dr. Melanie Wynne-Jones. "Het is ook goed voor onze geestelijke gezondheid om naar buiten te gaan en tuinen of groene ruimtes te zien, en wandelen kan ook sociaal zijn." Hieronder een paar tips:

doDisplay('div-gpt-ad-BeauNL_in-content_middle_article');
  • Verleng je ruggengraat door je nek. Dit tilt je hoofd op, ontspant je schouders, helpt je sneller te gaan en verlicht lage rugpijn. "Voorkom dat je schouders hangen, je voeten naar buiten of naar binnen draaien, door de boog van je voet zakken of gewoon op je tenen lopen", adviseert trainer Chris Richardson.
  • Stop met balanceren. Het is verleidelijk om die billen strakker te maken, maar als je ze loslaat, krijg je een natuurlijke zwaai, wat de spanning in de rug helpt verminderen. Het laat je buikgebied ook harder werken voor een bonus voor het versterken van je kern!
  • Verkort je pas. We weten dat je graag sneller wilt lopen, maar het nemen van grote stappen zal je beenspieren belasten en kniegewrichten overbelasten. Vertrouw ons, korter staat gelijk aan meer calorieverbrandingssnelheid - ideaal tijdens het wandelen om af te vallen.
  • Trek je buik naar je ruggengraat. Houd het dan daar maar zonder je adem in te houden. In het begin lastig, maar in combinatie met cardio-pompende power walking, helpt het echt om je middel sterker te maken.

We vragen je nogmaals: klaar om je wandelroutine te upgraden? Let's do this!

Laatste nieuws