Glamour met een knipoog

Aha! Zo veel verdienen celebs en influencers dus écht met social media...

Grote feesten, peperdure jachten en snelle auto's - influencers en celebs zijn er niet vies van. Dat er duizenden dollars met een post worden verdiend, komt dan ook niet als een verrassing. Maar wat leveren de mooie plaatjes nou écht op?

Rijke celeb op social media

Influencer worden: voor velen klinkt het als muziek in de oren. Jezelf in designer-pakjes hijsen en de hele dag door foto's maken, is natuurlijk ook heel leuk. Maar hoeveel brengt dat nou echt in het laatje? We zochten het uit!

Hoeveel iemand echt verdient, is natuurlijk afhankelijk van de tarieven, branche, merken en het aantal volgers. En je moet geluk hebben - wie goed kan onderhandelen, wordt al snel rijk van de business. BI, een influencer met 275.000 volgers, vertelde bijvoorbeeld dat ze in zes maanden tijd $700.000 heeft binnengehaald met samenwerkingen. Justin Moore, content creator en coach voor influencers, vertelde aan BI dat hij sinds 2013 vier miljoen dollar heeft verdiend aan gesponsorde content. Wow!

Lekker verdiend

Meerdere influencers deden een boekje open over hun inkomen:

  • @asiliglamcooks, food- en lifestyle influencer, heeft meer dan 100.000 volgers en verdient $26.410 per maand;
  • Gabby Beckford, reisinfluencer met 200.000 volgers, verdient $300.000 per jaar;
  • Reisinfluencer Macy Mariano verdient ook lekker: haar basistarief voor een Instagram-post is $1.200, een Instagram-video kost $1.800 en een maandelijks partnerschap met één Instagram-post en één post op haar blog kost $2.000.

En in ons kleine kikkerlandje?

Het grootste Nederlandse Instagram-account is van Negin Mirsalehi (7,2 miljoen volgers). Zij verdient volgens Affise zo'n 2580 euro per post. Een leuk bedrag waar je prima van kunt leven! Maar deze inkomsten zijn niks in vergelijking met wat de celebs, voor wie social media 'gewoon' een leuke side job is, binnenharken met hun kiekjes...

Khloe Kardashian

Ze heeft niet zoveel volgers als Kim en Kylie, maar haar inkomsten liegen er niet om. Met 306 miljoen volgers zijn er genoeg merken die met Khloe Kardashian willen samenwerken en daar maakt ze gretig gebruik van - ze verdient naar schatting zo'n $608.000 per post!

Nicki Minaj

Op social media neemt Nicki Minaj haar fans mee in haar gekke leven. Haar familie en vrienden zijn veelvuldig te zien op haar feed, evenals samenwerkingen met grote merken. In 2021 verdiende ze $625.000 per post en dat zal de afgelopen jaren, met 227 miljoen volgers, vast niet minder zijn geworden!

Taylor Swift

De popster is één van de slimste investeerders van Hollywood. Dat bleek dit jaar wel toen ze de rijkste vrouwelijke muzikante ter wereld werd! Niet alleen met haar muziek, ook met Instagram verdient ze veel geld - naar schatting zo'n $800.000 per post. Dat is lekker cashen! Zulke samenwerkingen doet ze overigens niet vaak, haar tijdlijn is voornamelijk gevuld met persoonlijke kiekjes en haar muziek.

Beyoncé

Queen Bee mag natuurlijk niet ontbreken in de lijst. Ze heeft een geschatte netto-vermogen van $500 miljoen, waarvan ze een deel via Instagram binnenharkt. Naar schatting verdient ze zo'n $850.000 per post.

Met een paar kliks op de juiste knoppen worden fortuinen verdiend, maar daar moet je dus wel flink wat volgers voor hebben. Als je die eenmaal hebt, is het prima vertoeven tussen de rich and famous!

Celebrity
  • Business Insider, Manify, Intermediair, Adformatie
  • NL Beeld