Kassa! Deze 5 prinsessen zijn te koop

Het is volstrekt 'not done' in royal kringen, maar in een moderne monarchie moet je wát om aan de kost te komen,...

Lees ook

Het is volstrekt ‘not done’ in royal kringen, maar in een moderne monarchie moet je wát om aan de kost te komen, als je je ver van de troon bevindt.

En dan is beeldig aangekleed een beetje pruilen voor de camera altijd nog makkelijker en aanzienlijk lucratiever dan zwoegen op kantoor of aanpakken aan de lopende band. Tel daarbij op dat luxe labels zich maar al te graag willen verbinden aan wat dan ook met een titel en het is geen wonder dat het op dit moment wemelt van de promotieprinsessen. 

Maria-Olympia voor Michael Kors

© Michael Kors

Prinses Maria-Olympia (20) is – we voorspelden het al – begonnen aan haar eerste modellenklus voor Michael Kors. Voor de The Walk campagne hoeft ze niet meer te doen dan beeldig gekleed in New York over straat te lopen voor de camera van Tommy Ton. Solange Knowles, Soo Joo Park en Nina Agdal zijn de andere gezichten van de campagne. 

Mafalda voor Armani en zichzelf

© Giuseppe Cacace / Getty Images

Lady Helen Taylor (nichtje van de Queen, links) en prinses Mafalda von Hessen zijn ambassadeurs van Armani. “Ik ben dol op fashion en dit is een manier om het nuttige met het aangename te verenigen,” aldus de Duitse prinses, die tegenwoordig ook haar eigen modecollectie heeft die ze ‘voor vrouwen zoals ik’ heeft ontworpen. “Er wordt alleen maar mode voor jonge meisjes gemaakt, ik richt me op volwassen vrouwen met kinderen en een baan, die representatief moeten zijn, maar er toch leuk uit willen zien. Modern, clean en elegant.” Hieronder ↓ staat ze bij de lancering van haar lijn, tussen haar doelgroep in: links Isa gravin van Hardenberg en rechts Esther barones von Salis-Samaden.

© Mafalda von Hessen

Charlotte voor Gucci

© Gucci

Officieel heeft Charlotte Casiraghi geen titel, maar als dochter van prinses Caroline van Monaco en lid van een prinselijke familie is ze natuurlijk reuze high society. Dat vond ook Gucci, die het paardenmeisje eerst inhuurde als gezicht van hun hippische collectie en inmiddels ook inzet voor cosmetica en accessoires: dat aristo-aura is toch onweerstaanbaar, blijkbaar. 

Zara voor Musto

© Musto

Zara Tindall is nooit een glamourpopje geweest. De dochter van prinses Anne is broodnuchter, gewend aan stallen schoonmaken en door de modder prakken met haar paarden. Toch vond ook zij een passende match voor een leuke schnabbel, door bij Musto het gezicht te worden van een eigen collectie sportswear. Waarbij het helpt om te kunnen poseren bij een van de paleizen van haar oma, de Queen.   

Fergie en de blender

Zitten alle dames hierboven nog in het luxe segment, Sarah Ferguson, hertogin van York, moet het hebben van het aanprijzen van wonderblenders. De Duchess Discoveries range draagt volgens Hare Koninklijke Hoogheid bij tot een gezonde levensstijl en ‘pick me up’ smoothies en zoals je ziet is ze is met name te spreken over de Fusion XCelerator. Op haar site staat ook de Perfecter Ultra, ‘een stylingsborstel die ionische technologie combineert met pure zwarte toermalijn verhittingsplaten voor salonkapsels thuis’. Oh dear. 

Openingsbeeld © Nicolas Hunt / Getty Images

Laatste nieuws

Zie ook