6 late night snacks die je helpen in slaap vallen en afvallen

We kennen het gevoel: je hebt honger, maar je wilt niet teveel eten voordat je gaat slapen. Neem dan gerust één van onde...

Lees ook

We kennen het gevoel: je hebt honger, maar je wilt niet teveel eten voordat je gaat slapen. Neem dan gerust één van onderstaande 6 dingen. Je kunt er zelfs mee afvallen én je gaat niet hongerig naar bed.

1. Kwark – bouwt spieren op terwijl je slaapt

In kwark zitten veel goede voedingsstoffen zoals eiwitten en weinig calorieën en vetten, en dat is goed! Het verteert langzaam in je lichaam en ondersteunt het herstel en opbouw van je spieren. Kies vooral voor deze late night snack als je ’s avonds fanatiek gesport hebt.

2. Banaan – stimuleert gewichtsverlies

Als je een zoetekauw bent, is een banaan de ideale late night snack voor jou. Een banaan bevat veel goede stoffen zoals vitamine C en B6. Ook zitten er in bananen veel vezels. Door deze vezels heb je langer een vol gevoel en dat zorgt er voor dat je niet onnodig meer gaat eten. Bovendien bevat het een stofje, genaamd tryptofaan. Dit zorgt voor een relaxt gevoel en een betere nachtrust.

3. Amandelen – bevorderen een goede nachtrust

Een handjevol ongezouten amandelen is dé ideale snack voor het slapengaan. Amandelen zitten bomvol goede stoffen, zoals magnesium. Uit onderzoek is gebleken dat een tekort aan magnesium ervoor zorgt dat je lichaam minder melatonine aanmaakt. Melatonine is essentieel voor een goede nachtrust. En een goede nachtrust is weer essentieel voor het verliezen van gewicht.

4. Kalkoen – bevat veel eiwitten

Kalkoen bevat véél eiwitten en weinig calorieën. Om gewicht te verliezen, moet je ervoor zorgen dat je genoeg eiwitten eet. Net zoals een banaan, bevat ook kalkoen het stofje tryptofaan. Dit zorgt er voor dat je sneller in slaap valt.

5. Tonijn uit blik – voordelig voor je gehele gezondheid

Uit onderzoek is gebleken dat veel mensen een tekort hebben aan vitamine D. Dit zorgt ook voor slaapproblemen. Tonijn uit blik zit bomvol met vitamine D én omega-3. Dit laatste zorgt weer voor het goed functioneren van het lichaam en de hersenen, wat zorgt voor een beter welzijn, een betere nachtrust en gewichtsverlies. Win, win, win.

6. Kersen – verbeteren de kwaliteit van je nachtrust

Een van de makkelijkste en snelste avond snacks. Een handjevol kersen bevat maar 50 calorieën, dus dat is dieet-proof. En daarnaast verbeteren kersen de kwaliteit van je nachtrust en laat een betere nachtrust nu weer zorgen voor gewichtsverlies. In slaap vallen en afvallen.

Meer health?

Laatste nieuws

Zie ook