Je bent een aanstaande koningin of niet; wanneer je dat ene leuke shirtje wilt scoren, mag je je eigen knip trekken.
Het moge duidelijk zijn dat de A3'tjes een doodnormale opvoeding genieten. Zo leerden we afgelopen week dat prinses Amalia gewoon in een strandtentje haar eigen zakcenten verdient, maar dat is niet al het 'gewone leven' van de prinses.
De Paspop
Marc van der Linden wist tijdens een uitzending van RTL Boulevard meer te vertellen over de prinses. In dit geval over dé prinsessen. Het schijnt een royal ritueel te zijn om met zijn drieën het internet af te struinen naar de mooiste kledingstukken, deze te bestellen en laten afleveren op Huis Ten Bosch, om ze vervolgens samen te passen. "Ze mogen zelf hun kleding kiezen, het is namelijk belangrijk om kleding te kiezen waar ze zich lekker in voelen. Dat je niet tijdens een publiekelijk evenement denkt aan hoe je rok zit. Dat je in het moment bent en aandacht hebt voor je publiek", vertelt Marc. Prinses Beatrix heeft om deze reden bijvoorbeeld maar één vaste ontwerper die op een zogeheten 'Beatrix-paspop' werkt om zodoende alles soepeltjes en comfortabel te laten passen.
Kritiek
De royaltyexpert vertelt medelijden met Amalia te hebben; in het begin van haar puberjaren kreeg de prinses kritiek op haar kledingkeuzes. Zo zou ze zich ouwelijk en niet flatteus kleden. "Dit vond ik zo jammer. Want ik denk dat de prinses deze keuzes zelf heeft gemaakt. Ze was nog maar een jonge puber. Gelukkig heeft ze hier nooit iets van laten merken."
Even naar de H&M
Prinses Amalia weet inmiddels wat haar goed staat en speelt hier leuk op in. Ze combineert klassieke jurken met een edgy clutch of stoere blokhakken. Ook vertelt Marc dat veel van de dingen die de prinses draagt uit eigen zak worden betaald. Amalia verdient in de weekenden haar eigen centen in een strandtentje om zodoende "in haar vrije lesuren naar de stad te gaan om bij de H&M en de ZARA te shoppen", aldus Marc van der Linden. You gotta love her!
- RTL Boulevard
- Koninklijk Huis, Bsr Agency