Een aantal dagen geleden raakten prins Harry en Meghan Markle betrokken bij een 'bijna fatale achtervolging'. Zo zou de achtervolging maar liefst twee uur hebben geduurd. Inmiddels gaan er een hoop speculaties in de rondte, en is er zelfs geclaimd dat het incident een PR-stunt zou zijn geweest. Echter, heeft de woordvoerder van het stel recent deze geruchten linea recta de wereld uit geholpen.
Géén PR-stunt
"De bijna catastrofale auto-achtervolging waarbij de hertog en hertogin van Sussex betrokken waren, was géén publiciteitsstunt", liet de woordvoerder weten. Hiermee maakte de woordvoerder meteen een einde aan alle speculaties die rondgingen over een 'mogelijke pr-stunt'.
Ook hun eigen publicist Ashley Hansen vond de speculaties naar eigen zeggen 'afschuwelijk': "Met alle respect, gezien de familiegeschiedenis van de hertog, zou je niet geloven dat dit een soort PR-stunt was", aldus Hansen tegen Page Six verwijzend naar het dodelijke ongeluk van prinses Diana. "Eerlijk gezegd vind ik dat afschuwelijk."
Achtervolging
Prins Harry, Meghan Markle en haar moeder, Doria Ragland, hadden een awardshow bijgewoond in het Ziegfield Theater in New York. Bij het evenement nam Meghan de Woman of Vision Award in ontvangst. Na afloop zouden ze betrokken zijn geweest bij een ‘bijna-fatale achtervolging’. Dit zou twee uur hebben geduurd en zorgde voor verschillende bijna-botsingen, bij andere weggebruikers, voetgangers en twee voertuigen.
De politie stelt dat ze achtervolgd werden door paparazzi. Een woordvoerder van het koppel heeft dit ook bevestigd. "Afgelopen nacht waren de hertog en hertogin van Sussex en mevrouw Ragland betrokken bij een bijna catastrofale achtervolging per auto, door een serie extreem agressieve paparazzi."
Slechte verhouding met de media
Prins Harry heeft zich in het verleden al vaker uitgesproken over zijn slechte verhouding met de media. Prinses Diana kwam in 1997 door een auto-ongeluk om het leven toen ze werd achtervolgd door paparazzi in Parijs.
Bron: Honey Nine | Beeld: NL Beeld