Glamour met een knipoog

Eloise van Oranje doet boekje open over vervelende ervaring in de trein

De Gravinfluencer roept vrouwen op om elkaar te beschermen.

Op haar TikTok-account snijdt de Gravinfluencer het onderwerp street harassment aan. Eloise vertelt ook over een vervelend incident dat ze zelf, anderhalf jaar geleden, meemaakte op dit gebied in de trein.

Aanranding

"Ik ben iets van anderhalf jaar geleden aangerand in de trein", begint Eloise haar verhaal. "Gelukkig ben ik voor mezelf opgekomen en heb ik hem met de grond gelijk gemaakt. Niet fysiek maar gewoon met woorden", vervolgt ze. Ook benadrukt ze in haar TikTok-video dat het incident niet iets is om over te lachen, aangezien situaties als deze zich elke dag voordoen. Om deze reden roept de gravin op om als vrouwen voor elkaar op te komen wanneer een andere vrouw wordt lastiggevallen. Goed bezig, Eloise!

@everyprofilenameistaken Volg deze snelle en goeie training van @L’Oréal Paris want alleen samen kunnen we wat aan street harassment doen 🤍 love jullie en pas goed op jezelf #westandup ♬ original sound - eloise

Publieksprijs Women of the Year Awards

Dat Eloise van Oranje een boekje open doet over een situatie als deze, bewijst maar weer dat ze de Publieksprijs van de Woman of the Year Awards dubbel en dwars verdient. De Gravinfluencer werd, samen met haar moeder prinses Laurentien, geroemd om haar inzet voor de goede zaak. Zo viel bij hun nominatie te lezen: “De twee gebruiken hun bereikbaarheid om zich in te zetten voor goede doelen en doen dit op een toegankelijke manier. Laurentien maakt zich hard voor laaggeletterdheid in Nederland en werkt met haar Stichting Lezen en Schrijven hard toe naar een betere toekomst voor velen. Eloise pakt weer heel andere, maar net zulke belangrijke onderwerpen aan. Op haar Instagram-account maakt mentale gezondheid bij jongeren bespreekbaar onder ruim 400 duizend volgers.”

Pop-up store

Maar naast al het bovenstaande, toont Eloise zich ook nog eens een ware onderneemster. Zo heeft ze samen met compagnon Thomas Latcham een eigen bedrijf genaamd My Lima Lima opgezet, waarmee ze geld ophalen voor goede doelen door luxe vintage items te verkopen. Door dit bedrijf op te zetten bewijst Elo wederom dat ze het belangrijk vindt om zich in te zetten voor een betere wereld.

De eerste liefdadigheidsorganisaties die op de steun van de gravin kunnen rekenen zijn bijvoorbeeld Kids Rights en Stichting Everyday People. Een mooi begin, al streven Eloise en Thomas er naar om zich uiteindelijk in te zetten voor nóg grotere doelen, die opkomen voor de gelijkheid van allerlei groepen in de samenleving.

Bron: TikTok @everyprofilenameistaken, Beau Monde archief | Beeld: NL Beeld