Science says: Bikini nog steeds populairst onder vrouwen

De impact van corona op het kopen van badmode is duidelijk zichtbaar.

De bikini is al jaren favoriet bij de Nederlandse vrouw. Ook dit jaar steekt dit meest populaire badmode-artikel er met 73% van alle aankopen met kop en schouders bovenuit: het hoogst in de afgelopen 4 jaar. Dit blijkt uit onderzoek van otto.nl. Waar afgelopen jaren het badpak in populariteit toenam, lijkt het dit jaar weer iets af te nemen.

Stijging verkoop badmode tijdens coronacrisis

De impact van corona op het kopen van badmode is duidelijk zichtbaar. OTTO ziet de verkopen van badpakken, bikini’s en strandmode sterk dalen vanaf maart. De crisis en bijbehorende maatregelen zorgen voor onzekerheid voor de zomermaanden. Vanaf mei zien ze echter een flinke stijging in de verkopen. Of we nu op vakantie gaan of een zwembad in de tuin hebben gezet: de Nederlander maakt zich klaar voor de zomer.

Badpak populairst bij vrouwen boven de 50

Badpakkopers lijken iets terughoudender gedurende de coronacrisis. Waar bikini’s al flink meer verkocht worden, wachten de badpakkopers nog even af. Voorgaande jaren koos bijna 20% van de vrouwen voor een badpak, dit jaar nog maar 15%. De bikini is het populairst bij vrouwen onder de 50, daarboven kiezen ze steeds vaker voor een badpak.

Badmodetrends 2020

Kijk naar de verkoopcijfers, en de trends voor dit badmodeseizoen worden direct duidelijk. Zo zien we dit jaar de volgende trends voor je bikini of badpak: ‘animal prints’, ‘boho chic’ en ‘army green’. We gaan naar de jungle of naar Ibiza met onze badmode, ook al kunnen we er fysiek misschien niet heen. Van dierenprintjes tot kleurrijke, bohemian prints. Dé trendkleur van 2020 is legergroen.

Bron: Otto.nl | Beeld: iStock

Laatste nieuws