Ooit was prinses Charlene alleen thuis in de wereld van de badmode, maar inmiddels is ze een van de grootste royal fashion lovers met een kast vol couture. Een plekje op de eerste rij tijdens Paris Fashion Week, daar zegt de prinses van Monaco dan ook zéker geen 'nee' tegen.
Mode-inspiratie
Nu Charlene na een roerig jaar weer helemaal terug is in de royal spotlights, heeft ze een goede reden om voor al haar prinsessenverplichtingen nieuwe designerkleding te shoppen. De echtgenote van prins Albert deed afgelopen weekend tijdens Paris Fashion Week alvast wat inspiratie op voor komend voorjaar. De Doorluchtige Hoogheid zat front row bij een van haar favoriete labels, Akris. Zelf was ze ook meteen een goed uithangbord voor het merk, want Charlene ging uiteraard gekleed in een pak uit de nieuwe collectie.
Daar stap je dan met je suède pumps meteen de Parijse herfst in...
100 jaar
Modemerk Akris heeft meer te vieren dan wat koninklijke aandacht, want het label bestaat nu precies een eeuw. In 1922 begon de Zwitserse Alice Kriemler-Shoch achter haar naaimachine met wat zou uitgroeien tot een geliefd luxemerk. Op Instagram deelt prinses Charlene een kijkje achter de schermen, waarbij ze Albert Kriemler, creative director van Akris, bedankt voor een geweldige avond. "En bedankt voor 100 jaar aan perfectie."
Dit bericht op Instagram bekijken
Monaco's modehart
Voor de pandemie was prinses Charlene ook al een trouwe bezoeker van Paris Fashion Week. Hoewel ze vroeger niets met mode had, is ze nu dol op design. "Ik was eraan gewend om gekleed te gaan in een zwempak en wist niets over mode", vertelde de voormalig Olympisch zwemster over het begin van haar prinsessentijd aan Tatler. Maar door Monaco word je vanzelf een liefhebber van luxe. "Hoe meer tijd ik doorbracht in Monaco, hoe meer ik over mode leerde", aldus de prinses. Daarbij kreeg Charlene ook een helpende hand van Giorgio Armani himself. "Mijn ervaring met Armani heeft de mode voor me opengesteld. Nu weet ik wat bij me past." Tegenwoordig kan de prinses dus naar hartenlust van gloednieuwe collecties snoepen. Een modesprookje!
Bron: New My Royals, Tatler | Beeld: BrunoPress