De Sussexes zitten niet stil deze week! Gisteren verrasten zij al menig royalty watcher met de lancering van hun volledig vernieuwde website, en vervolgens is daar nog meer mooi nieuws bijgekomen: hertogin Meghan Markle heeft namelijk de handen ineengeslagen met een podcast-netwerk!
Nieuwe samenwerking
Met veel bombarie werd destijds de podcast-serie Archetypes gelanceerd op Spotify, maar na slechts één seizoen werd deze samenwerking alweer stopgezet. Gelukkig heeft Meghan nu een nieuwe pod-partner aan de haak geslagen!
Zo maakte het bedrijf Lemonada Media bekend dat de hertogin binnenkort een nieuwe show zal debuteren, én dat het eerste seizoen van Archetypes via Lemonada's platform beschikbaar zal zijn.
View this post on Instagram
Ook op hun (gloednieuwe) eigen site delen de Sussexes het goede nieuws. Hier wordt onder meer gesproken over Archetypes als een 'record-brekende' en 'alom geprezen' podcast. De samenwerking met Lemonada zou moeten zorgen voor een 'democratisering van toegang' tot de podcast, en CEO Jessica Cordova Kramer spreekt haar vertrouwen uit in 'Meghans ongeëvenaarde talenten als gastvrouw, creator en gesprekspartner'.
Mede-oprichter Stephanie Wittels Wachs voegt hier nog aan toe: "We waren ondersteboven van haar samenwerkende geest en duidelijke visie, naast haar diepe verlangen om compassie en community te creëren middels dit werk."
Kritiek
Of de twee oprichters van Lemonada de eindeloze kritiek die Archetypes destijds kreeg simpelweg niet hebben meegekregen of wellicht negeren, is onduidelijk. Zo is het natuurlijk niet voor niks dat de serie na één seizoen gecanceld werd, en werd er na afloop nog een hoop heisa gemaakt door verschillende 'insiders' over de moeizame samenwerking met de Sussexes.
De meest prominente tegenstander van de hoogheden was zelfs niemand minder dan Spotify-bobo Bill Simmons, die de leiding had over Spotify's podcast-afdeling. Zoals het een podcast-prominent betaamt, heeft Simmons natuurlijk ook z'n eigen podcast. En hierin stak hij zijn mening over de Sussexes niet onder stoelen of banken.
“Ik wou dat ik betrokken was geweest bij de ‘Harry en Meghan verlaten Spotify’-gesprekken. ‘De F*cking Afzetters’, dat is hoe we hun podcast hadden moeten noemen”, deelde hij destijds.
Hier voegde hij nog aan toe: “Ik moet me een keer gaan bezuipen en dan het verhaal vertellen over het Zoom-gesprek dat ik had met Harry om hem te helpen met een podcast-idee. Het is één van mijn beste verhalen… F*ck them. De afzetters.”
Nu maar hopen dat de samenwerking met Lemonada een langer en gelukkiger leven beschoren is...
Bron: Hello! Magazine, Sussex.com, Beau Monde archief | Beeld: NL Beeld