Column Ella: ‘Ik zou zeggen: een beetje meer zelfspot en minder gratis aardbeienjam voor rijke mensen’

'Meghan heeft bewezen dat ze heel goed is in de omgang met ‘gewone’ mensen, maar heel slecht in ergens echt de schouders onder zetten'

Journaliste en society-watcher Ella Vermeulen becommentarieert de wereld van Hollywood en omstreken. Dit keer: het nieuwe lifestyle-brand van Meghan Markle.

Jamfluencer Meghan

Aardbeienjam. Meghan, de hertogin van Sussex, lanceerde haar nieuwe, quasi royal lifestylebrand met een product dat in elke supermarkt te vinden is. In een exclusieve genummerde oplage van vijftig, die naar influencers is gegaan in de hoop op hype. Wat kun je eens zeggen over dit American Riviera Orchard (zo heet haar merk, red.) pareltje? Niet dat Jamfluencer Meghan de aardbeien zelf in Montecito heeft gekweekt, in ieder geval. En wat gaan de celebs die de jam toegestuurd kregen, er eens mee doen? De Cali Chic community meent dat koolhydraten van de duivel zijn. Meghans inner circle lijkt me dus niet echt doelgroep.

Onder hen zijn echtgenotes van polospelers, de ex-stylist van Britney Spears en een co-star van ‘Suits’. Een redelijk obscuur gezelschap, maar gelukkig voor Meghan, wel heel loyaal. Zonder ook maar een scène te hebben gezien, zijn ze nu al dolenthousiast over haar nieuwe Netflix-show, waarin de hertogin haar kijkers gaat uitleggen hoe ze kunnen leven zoals zij. Een en ander wordt uiteraard niet opgenomen in haar eigen huis, maar in de villa van filantropen Tom en Sherrie Cipolla die hiervoor hun woning tot eind juni hebben verhuurd aan de crew. De Cipolla’s hebben in de buurt nog 23 huizen, vrees voor dakloze miljonairs is hier dus overbodig.

Tuinschepjes en hondenshampoo

Dus, in de gezelligheid van andermans huis, zal Meghan haar ‘vreugde van koken, tuinieren, entertainen en vriendschap’ vieren met het aanprijzen van tuinschepjes, theedoeken en hondenshampoo. Ik gun haar een succesvolle rebrand, maar het klinkt even onsamenhangend als wat ze eerder deed (een podcast, een docuserie waarin ze haar schoonfamilie afkraakte, een kinderboek, gebazel over healen). Daarnaast is niet duidelijk hoe Harry (die polo naar de massa gaat brengen – hoe dan?) en Meghan zich willen presenteren. Als stel? Als royals of burgers? Willen ze aandacht of privacy?

Meghan heeft bewezen dat ze heel goed is in de omgang met ‘gewone’ mensen, maar heel slecht in ergens echt de schouders onder zetten, alsof het succes vanzelf wel zal komen. American Riviera Orchard heeft alleen een kans als ze het echt persoonlijk weet te maken en niet zo geforceerd bedacht als de eerste soft focus glimpen die we ervan hebben gezien. Ik zou zeggen: een beetje meer zelfspot, wat minder loze woorden en minder gratis aardbeienjam voor rijke mensen.

In elke Beau Monde geeft Ella haar ongezouten mening over de streken van bekende gezichten uit zowel Hollywood als Hilversum. Nooit een column missen? Haal dan de nieuwste Beau Monde in huis of abonneer je via Tijdschrift.land.

Laatste nieuws