Niet alleen merken, ook royals en celebs komen tijdens de borstkankermaand met mooie initiatieven om aandacht te besteden aan de ziekte. Special editions, campagnes, evenementen en zelfs een heel kankercentrum werd uit de grond gestampt! Wij zetten de mooiste initiatieven op een rij.
Estée Lauder
Beautymerk Estée Lauder brengt al sinds 1993 speciale producten uit tijdens de borstkankermaand, in samenwerking met de Breast Cancer Campaign. Daarmee hebben ze al meer dan 118 miljoen dollar (!) ingezameld voor onderzoek, educatie en medische zorg.
Dit jaar lanceerden ze opnieuw het iconische roze Night Repair Serum en de BCRF Lipstick Collection werd helemaal in het roze uitgevoerd. Estée Lauder doneert 20 procent van de opbrengst van deze producten aan de Breast Cancer Research Foundation. Zo kan er nog meer onderzoek worden gefinancierd.
Prinses Charlene voor Pink Ribbon
Begin oktober woonde prinses Charlene van Monaco het Pink Ribbon Monaco 2024-evenement in Monaco bij. Ze verlichtte het Casino de Monte-Carlo in roze ter ondersteuning van de bewustwordingscampagne tegen borstkanker van Pink Ribbon Monaco.
Pink Ribbon Monaco werkt samen met twintig van de meest iconische gebouwen van het Prinsdom om een krachtige blijk van steun en solidariteit te geven voor de borstkankermaand.
Kim Kardashian's Skims
Het merk Skims van Kim Kardashian steunt de borstkankerorganisatie Susan G. Komen. Skims bundelde haar krachten met actrice en moeder Olivia Munn, die al langere tijd strijdt tegen borstkanker. In de campagne van het duo laat ze haar littekens na een borstoperatie zien om anderen in vergelijkbare situaties te steunen.
"Olivia Munn en SKIMS willen het beste voor ieders borst. Geïnspireerd door de borstkankerreis van de moeder van twee, werkt SKIMS samen met @susangkomen om onderzoek en zorg voor borstkanker te ondersteunen", deelt het merk op Instagram.
Om het bewustzijn omtrent borstkanker verder te vergroten, doneert Skims van 23 oktober tot 31 oktober 10 procent van de verkoopprijs van elke bh die verkocht wordt aan de organisatie.
Sarah Ferguson op TikTok
Sarah Ferguson, de hertogin van York, deelde haar persoonlijke ervaring met borstkanker in een emotionele video op TikTok, waarin ze sprak over haar diagnose en herstel. Daarmee maakte ze haar debuut op het platform.
En als nieuwe beschermvrouwe van de Britse organisatie Prevent Breast Cancer bracht ze op 9 oktober een bezoek aan het Nightingale Centre in Manchester, dat zich richt op borstkankerscreening en preventie.
@sarahtheduchess My first ever TikTok! How it felt hearing my breast cancer diagnosis. One cancer diagnosis was bad enough but to go through all those emotions twice was a lot to handle. For anyone going through this now, know that you are not alone. 🩷❤️🩹 I am proud to share that I am officially a patron for #PreventBreastCancer, an incredible organisation that is dedicated to the prediction and prevention of #breastcancer. #BreastCancerAwareness #PinkOctober #CancerTok #BreastCancerSurvivor ♬ original sound - Sarah Ferguson (Fergie)
Clinique
Clinique introduceert een roze versie van hun Dramatically Different Moisturizing Lotion+. Een deel van de opbrengst gaat naar onderzoek. "Ter ondersteuning van de borstkankercampagne van The Estée Lauder Companies zal Clinique van 15 september 2024 tot 30 juni 2025 10 dollar van de aankoopprijs van Great Skin, Great Cause doneren met een maximale donatie van $500.000 aan de Breast Cancer Research Foundation® (BCRF)", deelt Clinique op Instagram.
PinkGellac
PinkGellac werkt dit jaar samen met Pink Ribbon. Het merk brengt twee limited edition kleuren uit: Heroic Pink en Empowered Pink. 25 procent van de opbrengst gaat naar het goede doel om onderzoek naar borstkanker te steunen.
Ook organiseert het merk een event om Pink Ribbon te steunen. "Tijdens dit evenement kun je genieten van diverse leuke activiteiten en exclusieve goodies. Ontdek onze producten en krijg gepersonaliseerde tips en tricks van onze experts! Bij elke aankoop van een online ticket doneren wij het volledige bedrag aan Pink Ribbon ter ondersteuning van verder onderzoek naar borstkanker."
Ralph Lauren
Kledingmerk Ralph Lauren zet de 'Pink Pony' campagne voort, waarbij de volledige opbrengst van de Pink Pony-editie van de geur Romance naar de Pink Pony Foundation gaat. Deze stichting zet zich in voor verbeterde zorg en vroege detectie van borstkanker. Voor de campagne werkten ze samen met Bala en organiseerden ze een trainingsevenement in Los Angeles, waar het merk een nieuw kankercentrum heeft geopend in het USC Norris Comprehensive Cancer Center. Wow!
Prachtig om te zien hoe royals, beroemdheden en merken zich wereldwijd inzetten tijdens de borstkankermaand. Met persoonlijke verhalen, special editions en campagnes wordt het bewustzijn rondom borstkanker vergroot en onderzoek naar de ziekte gefinancierd. Initiatieven in de strijd tegen borstkanker waar wij volledig achterstaan!
- @skims, @esteelauder, @clinique, Vogue, ELLE, New Beauty, Vanity Fair, People
- NL Beeld