doDisplay('div-gpt-ad-BeauNL_below_menu_allpages');
@media (max-width: 679px){#fig-61024b6594754 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61024b6594754 img{#fig-61024b6594754 img.lazyloading{width: 65px;height: 65px;}}@media (min-width: 680px)#fig-61024b6594754 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61024b6594754 img{#fig-61024b6594754 img.lazyloading{width: 65px;height: 65px;}}

Door deze 5 kleine aanpassingen vliegen je (corona)kilo's eraf!

Wil je een paar kilo kwijt? Dan kun je het beste op dit tijdstip wandelen

Het tijdstip van je ommetje kan blijkbaar invloed hebben op je metabolisme.
@media (max-width: 679px){#fig-61024b6595fe3 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61024b6595fe3 img{#fig-61024b6595fe3 img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-61024b6595fe3 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61024b6595fe3 img{#fig-61024b6595fe3 img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-61024b6595fe3 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61024b6595fe3 img{#fig-61024b6595fe3 img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-61024b6595fe3 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61024b6595fe3 img{#fig-61024b6595fe3 img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}wandelende vrouw

Sinds vorig jaar wandelen we met z'n allen heel wat af. Heb jij ook de smaak te pakken en wil je je fitter voelen door je dagelijkse wandeling? Ga dan eens tijdens dit dagdeel op pad.

doDisplay('div-gpt-ad-BeauNL_in-content_top_article');

Gezonde wandeling

Dat wandelen een gezonde hobby is, heb je ongetwijfeld al gehoord of zelf ervaren. Je geestelijke gezondheid heeft er baat bij, je lichaam blijft in vorm door een dagelijks ommetje, en een actieve wandeling kan helpen om de ongewenste kilo's te verliezen.

Of je nu fanatiek dagelijks de 10.000 stappen probeert te halen of er zo nu en dan in het weekend op uit trekt voor een lange tocht, iedere wandeling is natuurlijk mooi meegenomen. Maar blijkbaar kun je extra snel wat gewicht verliezen door in de vroege ochtend op pad te gaan.

Ochtendwandeling

Door ‘s ochtends je dag te starten met een stevige wandeling – met de nadruk op stevig – gaat je hartslag omhoog. Je hart pompt hierdoor meer zuurstof door je lichaam, waardoor je meer energie krijgt. Daarnaast versnelt door deze stevige wandeling je metabolisme en verbrand je de rest van de dag een stuk meer calorieën. Niet alleen die versnelde metabolisme is een voordeel, je begint je dag namelijk een stuk positiever. Door deze gezonde start van je dag ben je vaak extra gemotiveerd om vervolgens gezond te eten.

Ben je benieuwd hoeveel calorieën je tijdens een wandeling verbrandt? Je kunt ervan uitgaan dat je per kilometer 60 tot 80 calorieën verbrandt. Let wel: hiervoor moet je echt stevig doorstappen. But it's not all about calories, vergeet niet dat de andere gezondheidsvoordelen van wandelen ook meespelen. Een lagere bloeddruk, lekkerder slapen na inspanning, minder stress – ook al die mooi meegenomen voordelen van wandelen dragen bij aan een fittere levensstijl. En dus ook aan minder kilo's.

Op naar buiten!

doDisplay('div-gpt-ad-BeauNL_in-content_bottom_article');

Laatste nieuws