Fit én fab: zo pak je de draad weer op na de feestdagen

Goede voornemens, here we come!

Lees ook

Een maand lang ben je van diner naar diner gehold en heb je je van de ene naar de andere glamourjurk omgekleed. Een wijntje hier, een feestje daar, en uiteindelijk kon je tevreden op de bank neerploffen. Maar zo’n drukke maand vol drinks and dinners eist ook z’n tol van je lichaam. Hoe zorg je ervoor dat je na de feestmaand weer de draad oppakt? Gelukkig hebben wij een aantal tips voor je in petto, waardoor je diee gezonde lifestyle binnen no time weer te pakken hebt.

1. Water drinken

We kunnen het niet vaak genoeg zeggen: drink genoeg water. Niet alleen is water goed voor je lichaam, het geeft daarnaast ook een vol gevoel. Daarnaast kom je door veel water te drinken ook sneller van het opgeblazen gevoel af – en laten we ons nu nét na de feestdagen ontzettend opgeblazen voelen.

2. Vroeg naar bed

Door vroeg onder de lakens te kruipen breng je jezelf minder snel in de verleiding om nog een snackje te nuttigen. Daarnaast houd je door vroeg te slapen de cortisol-hormonen in balans. Deze hormonen zorgen er namelijk voor dat je minder sneller honger krijgt – en snel trek hebben wil je natuurlijk voorkomen.

3. Sla flink wat groente en fruit in

Waarschijnlijk ligt de kast nog vol met overblijfselen van de feestdagen, dus het is verleidelijk om dit te eten. Toch is het verstandiger om de koelkast te vullen met groente en fruit. Je lichaam kan immers wel wat vitamines gebruiken. Zit je met héél veel ongezonde kliekjes? Nodig je broer, zus, oom, vriendin of buurman uit en geef je kliekjes weg. Zij blij, en jij kan weer verder op de gezonde toer.

4. Ga de deur uit

Vind je het lastig om van alle lekkernijen af te blijven? Ga dan de deur eens uit. Trek je wandelschoenen uit de kast en ga een flink stuk wandelen. Beweging, frisse lucht én een gezond gevoel zijn gegarandeerd.

5. Verminder alcohol

Het is moeilijk om tijdens de feestdagen een alcoholisch drankje af te wijzen, dat begrijpen we. Geniet er daarom tijdens de feestdagen van en laat deze drankjes vervolgens wél staan. Al deze alcoholische drankjes bevatten enorm veel calorieën en zorgen ervoor dat je veel vocht vasthoudt. Dry January komt op het juiste moment!

Bron: Tips & Weetjes | Beeld: Eat Pray Love

Laatste nieuws

Zie ook

wijn

Wijnhack: in 30 seconden een goedkope wijn een duur smaakje geven

In 30 seconden tover je een goedkoop wijntje om tot een dure variant
Oliebollen, maar net even anders: zo maak je ze

Oliebollen, maar net even anders: zo maak je ze

Als je Oud en Nieuw zegt, bedoel je oliebollen. Die twee zijn namelijk onlosmakelijk met elkaar verbonden. We kennen ze met krentjes... en zonder. Eigenlijk blijft het daarbij. Daarom vandaag: variaties op de overheerlijke bollen.
Máxima champagne

Proost! Champagne is goed voor je huid, zegt dermatoloog

En een glaasje bubbels zou óók voordelen hebben voor je haar en je geheugen.