Zó scoor je de kledingkast van Kim Feenstra, Gaby Blaaser en Sylvia Geersen

Hang je kledingkast vol met kleding van bekende fashionista's!

Wil jij altijd al een kijkje nemen in de garderobe van Bo Wilkes? Of Kim Feenstra? Goed nieuws, want er bestaat een Vinted-account waarmee je de meest fabulous items van bekend Nederland kunt kopen! 

Kledingkast van BN’ers

Grazia tipt ons het account Niki’s Vintage van Niki Vanderschaeghe!

De kleding waarmee bekend vrouwelijk Nederland over rode lopers paradeert of waarmee influencers shinen in hun Insta-posts, kun jij nu kopen dankzij Niki’s Vintage, dat slim gebruikt maakt van het succes van Vinted. Oprichtster Niki vertelt: “Vaak dragen BN’er iets maar één keer op een rode loper, event of een feestje, omdat ze er al veelvuldig mee op de foto zijn gezet. Ook krijgen influencers regelmatig mooie items opgestuurd van merken, die ze niet dragen. Dat is eeuwig zonde, en dit bracht mij vorig jaar op het idee om de kledingkasten van bekend Nederland te gaan verkopen.”

Het werkt heel simpel: de BN’ers en influencers leveren hun kleding aan bij Niki en haar team. Zij zorgen dat alles netjes wordt gestoomd en op de foto wordt gezet, en vervolgens creëren ze een Vinted-profiel speciaal voor deze BN’er. “Een aantal keer per week gooien wij om klokslag acht uur ’s avonds een kledingkast online. Zo maken we vrouwen blij met items die een ander niet meer draagt. Hoe leuk is het om de mooiste kledingstukken voor een leuk prijsje te kopen, en ook nog eens heel duurzaam bezig te zijn?”

Domino-effect

Niki vertelt dat ze met een flinke portie lef begon en een hele lijst BN’ers een DM is gaan sturen met de vraag of ze hun kleding mocht verkopen. “Op een gegeven moment kreeg ik een reactie van Roxanne Kwant en Janine Kho die zeiden: ‘Wat fijn, dat scheelt ons zoveel tijd.’ Die verkopen waren zo’n succes, dat daarna een domino-effect is ontstaan. Andere bekende vrouwen wilden ook wel, omdat ze zagen hoe mooi wij de kleding presenteren. We hebben echt voordeel van de kracht van social media, want bekende mensen met een groot bereik delen hun kasten en ons aantal volgers blijft hierdoor groeien.”

Inmiddels heeft Niki’s Vintage kleding verkocht van onder anderen Bo Wilkes, Florien Hofstee, Kim Feenstra, Sylvia Geersen, Gaby Blaaser, Kelly Weekers, Kim Kötter, Janice Blok, Victoria Verstappen, Anne en Esther Vedder en Sarah van Soelen.

“Met Sarah hebben we al vijf keer een verkoop gedaan en haar kleding is elke keer in no time uitverkocht. Ook de items van Kelly Weekers en Victoria Verstappen zijn megasnel weg zodra we ze online plaatsen; de kast van Victoria was de laatste keer binnen drie uur uitverkocht. Zij hebben echt mooie merken ertussen zitten, zoals Isabel Marant en IRO, die we voor een betaalbare prijs verkopen.” Dat is wel voorwaarde bij Niki’s Vintage: de prijzen moeten realistisch zijn, zodat iedereen het kan betalen. “Een Isabel Marant sweater verkopen we voor rond de negentig euro en een IRO-jurkje van een paar honderd euro gaat bij ons voor ongeveer 65 euro in de verkoop. Vooraf kondigen we altijd aan welke kledingkasten in de sale gaan en geven we een sneak preview. Je merkt dat vrouwen echt klaar gaan zitten om als eerste iets te kunnen kopen.”

Chantel-tas

Niki vertelt dat er soms ook een mystery guest tussen de verkopers zit. “Dat zijn bekende Nederlanders die niet met hun naam genoemd willen worden, maar wel heel mooie spullen hebben. Zo verkochten we bijvoorbeeld een Chanel-tas van een bekende vrouw. Voor ons is het jammer, want het zijn vaak grote namen, die we juist willen noemen, maar we respecteren het als iemand anoniem wil blijven. Wel checken we altijd goed of de items echt zijn, en we laten mensen ook een contract tekenen ter bevestiging, want we kunnen onze goede naam niet riskeren met een item dat nep blijkt te zijn.” Niki heeft nog wel wat bekende dames op haar wensenlijstje staan. “De garderobe van Lizzy van der Ligt is fantastisch en ik zou ook heel graag de kledingkast van Selma Omari verkopen. Ook Ruba Zai en Delia van Skin Master staan hoog op mijn verlanglijstje.”

“Ik wil juist wat meer de diversiteit opzoeken, niet alleen maar de kasten van blanke, Nederlandse vrouwen verkopen. We hebben ook een keer de kast – inclusief hoofddoeken – van Laila Tahri online gezet, een moslima influencer met 380 duizend volgers; dat was een enorm succes.” Niki vertelt dat ze het belangrijk vindt om voor kwaliteit te staan. “We sturen alle BN’ers richtlijnen waar de kleding aan moet voldoen. We willen bijvoorbeeld geen Primark en nemen over het algemeen ook geen merkloze artikelen aan. Al maakt het bij Sarah van Soelen niet uit of het simpele items zijn, want jonge meiden willen alles dragen wat zij draagt!”

Het artikel is te lezen in de nieuwe Grazia, die nu in winkel ligt!

Bron: Grazia | Beeld: NL Beeld

Laatste nieuws